En liten fråga i sammanhanget (lägga om tak är ju ganska omfattande...):

Bärläkten längst ned ska ju sättas på högkant (eller sättas dubbel). Gäller det även den läkt som ligger precis innan taket bryter?
 
Jag har brutet tak där finns ingen läkt alls på det stället.
Nederdelen av nedersta pannan på flacka taket vilar istället på överdelen av översta pannan på branta taket.
 
J johnalder skrev:
En liten fråga i sammanhanget (lägga om tak är ju ganska omfattande...):

Bärläkten längst ned ska ju sättas på högkant (eller sättas dubbel). Gäller det även den läkt som ligger precis innan taket bryter?
P para skrev:
Jag har brutet tak där finns ingen läkt alls på det stället.
Nederdelen av nedersta pannan på flacka taket vilar istället på överdelen av översta pannan på branta taket.
Det verkar nog stämma i mitt fall också när jag tittar lite närmare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.