Hej!
Har ett hus från omkring 1800-tal med tegel och putsad fasad. Vill sätta upp en slangvinda som väger 14 kg. Vad tror ni om bärigheten? Pluggen ska vara 12 mm. Borde det gå utan problem?
https://www.bauhaus.se/vaggslangbox...Ch2OJwVAEAQYAiABEgKeCfD_BwE#go-to-description
Har ett hus från omkring 1800-tal med tegel och putsad fasad. Vill sätta upp en slangvinda som väger 14 kg. Vad tror ni om bärigheten? Pluggen ska vara 12 mm. Borde det gå utan problem?
https://www.bauhaus.se/vaggslangbox...Ch2OJwVAEAQYAiABEgKeCfD_BwE#go-to-description
Produkter som diskuteras: "slangvinda"
Väggvinda Auto 40 meter Hozelock
Automatisk indragning
1 847 kr inkl moms
Läs mer
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 463 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 463 inlägg
Eventuellt kan man se det i putsen, annars märker du det när du borrar.
Är borrdammet inte rött , så är du i en fog. Teglet är också hårdare att borra i.
Hamnar du i en fog får du flytta upp hålen 3 cm, eller i sidled om det döljer det felborrade hålet bättre.
Är borrdammet inte rött , så är du i en fog. Teglet är också hårdare att borra i.
Hamnar du i en fog får du flytta upp hålen 3 cm, eller i sidled om det döljer det felborrade hålet bättre.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

