Lecce skrev:
Så här gjorde jag. Det blev kanonstabilt! När de möttes på mitten drog jag ena regeln med "frallor" och satt en balksko från andra sidan. //Lecke
bärlinan är gö bara att gräva ner så slipper ni detta.
varför lägger du ramen i framkant först?
bara en massa mätande när man skall lägga trallen emot.
lättast e att skicka ut trallen, sen tar du cirkelsågen å kör av allt på en gång.
sen tar du ramen å girar in..
mvh
snickar estwing
 
estwing skrev:
bärlinan är gö bara att gräva ner så slipper ni detta.
varför lägger du ramen i framkant först?
bara en massa mätande när man skall lägga trallen emot.
lättast e att skicka ut trallen, sen tar du cirkelsågen å kör av allt på en gång.
sen tar du ramen å girar in..
mvh
snickar estwing
Hej!

Du har helt rätt!! Det slog mig när jag kommit halvvägs och jag nästan mätt ihjäl mig... Jag har lärt mig en läxa den hårda vägen kan jag säga........RAMEN SIST!!!! :-)

Tack för tipset dock!!!

//L
 
estwing- Är det att föredra att gräva ner bärlinan och sedan lägga golvreglarna ovanpå istället för som lecce ha allt i samma plan?
 
Hej.
Istället för att använda balkskor tycker jag att man ska göra så här:
Skruvlimma en 45 x 45 på bärlinorna ( 195 mm )längst ner. Sen är det bara att lägga 145 mm regeln på den och skråa fast. Man gör lika i bägge ändar. Mycket bättre och billigare än att hålla på med en massa balkskor.
Lycka till
 
  • Gilla
Eric Strömgren och 3 till
  • Laddar…
Lillgus skrev:
estwing- Är det att föredra att gräva ner bärlinan och sedan lägga golvreglarna ovanpå istället för som lecce ha allt i samma plan?
jag hade gjort så.
lite mer att gräva men jag vet att det blir kanon...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.