Hej, håller på att renovera ett rum här hemma och trodde i min enfald att det bara skulle vara byta fönstret snabbt och smidigt. Inser nu att gamla fönsterkarmen går från golv till tak och jag behöver nu lite tips på hur jag ska göra för att kunna sätta in ett nytt fönster.
1. Kan jag, som på första bilden, ta bort fönsterkarmen och enbart sätta dit två nya reglar på vardera sida om regeln som sitter bredvid karmen.
2. Balken som enbart sitter infälld i karmreglarna, behöver jag byta ut den till en längre som i sin tur får bli infälld eller tror ni att det räcker med att skruva fast den i reglarna?
Mvh Eric