425 läst ·
8 svar
425 läst
8 svar
Bänkskiva till ikeakök
Tja!
Hur gör jag smidigast om jag vill beställa bänkskiva från annat håll än IKEA? Måste jag vänta tills jag satt upp alla stommarna osv för att mäta, eller kan jag göra på något annat sätt?
Om jag gör köksplanering inne på IKEA-varuhus får jag då exakta mått för skivan som jag kan lämna till annan tillverkare?
Hur gör jag smidigast om jag vill beställa bänkskiva från annat håll än IKEA? Måste jag vänta tills jag satt upp alla stommarna osv för att mäta, eller kan jag göra på något annat sätt?
Om jag gör köksplanering inne på IKEA-varuhus får jag då exakta mått för skivan som jag kan lämna till annan tillverkare?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Om du i Ikeas köksplanering online lägger in en måttbeställd Ikea-bänkskiva så står det vilka mått den ska ha. Men sen är ju problemet att väggar normalt inte är helt raka och hörn inte är 90 grader. Dessutom kanske man behöver göra något särskilt för att få skåpen att passa. Ska man täcka in för sånt, kan man inte mäta förrän alla stommar är på plats.
Sjukt ändå, så då står man alltid utan bänkskiva i några veckor när man bygger kök?K krambriw skrev:
Beror på layouten på köket också. Hos oss lade vi bänskivan och fortsatte sedan med höskåpen mot skivan, en passbit mot väggen gjorde att det fanns lite spelrum.
En köksö bör ju inte ge några överraskningar gällande skivan.
En köksö bör ju inte ge några överraskningar gällande skivan.
När vi bytte kök kontaktade snickaren bänkskiveleverantören i god tid och planerade in mätning och tillverkning.
Så när stommarna var på plats kom dom och mätte och hade då redan planerat in tillverkning, tog 5 arbetsdagar från mätning tills att den låg på plats!
Så när stommarna var på plats kom dom och mätte och hade då redan planerat in tillverkning, tog 5 arbetsdagar från mätning tills att den låg på plats!
Klicka här för att svara