Köpte nyss en bänkskiva som ska användas till en pyssel och fix-bänk i källaren. Den var av den billigare sorten, men kvalitén var sämre än jag räknat med.
Kommer jag att kunna stå ut med dessa skador eller måste jag baxa tillbaka skiten till butik? (Ja, jag vet att inte ni kan bestämma det. Vill bara ha lite input.)
Hade liksom räknat med lite glipor som på första bilden, inte ful-lagningar och håligheter. Hade tänkt sandpappra och olja in den idag, men nu måste jag fundera lite. Värst är kvisten på näst sista bilden.
Allra sist en översiktsbild.
Kommer jag att kunna stå ut med dessa skador eller måste jag baxa tillbaka skiten till butik? (Ja, jag vet att inte ni kan bestämma det. Vill bara ha lite input.)
Hade liksom räknat med lite glipor som på första bilden, inte ful-lagningar och håligheter. Hade tänkt sandpappra och olja in den idag, men nu måste jag fundera lite. Värst är kvisten på näst sista bilden.
Allra sist en översiktsbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
En tusenlapp gick den på. Det är mindre än t.ex. Ikea, men inte kaffepengar. (Iofs dricker vi inte kaffe...) Ena hörnet är rundat så vilket håll den ska vara åt är förutbestämt.Fulkemisten skrev:
ullet
Hobbyelektriker
· Västerbotten
· 588 inlägg
ullet
Hobbyelektriker
- Västerbotten
- 588 inlägg
Lagningarna är nog inte så mycket att säga om på en skiva i den prisklassen, men jag hade nog åkt tillbaka med den pga kvisthålen - tycker dom borde ha varit fyllda på samma sätt som övriga lagningar för att det ska vara acceptabel kvalitet.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 433 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 433 inlägg
Även för en billig skiva så tycker jag kvalitén är för dålig, lite kvistar och småsprickor är ok men jag vill inte ha kemiskt trä och inte hål.
Med det sagt hade jag monterat den och glömt det om den inte var inhandlad nästgårds.
Med det sagt hade jag monterat den och glömt det om den inte var inhandlad nästgårds.
Svårt att säga. Du får nog bestämma själv. Lite så kostar det ju som det smakar, men inte helt sant. Den jag har i köket kostade drygt tvåtusen metern. Den jag har i tvättstugan kostade 995:- för två meter. Det är skillnad men den i tvättstugan har inte sådär fula lagningar, men då fick jag plocka ut den bästa ur en trave. Är din tre meter är det kanske vad man kan förvänta sig för 350 kr/metern? Hur ska du använda skivan? Kommer det bli repor och fläckar direkt hade jag nog struntat i det särskilt om undersidan är bättre. Slipa till kanten.
Tack för input. Jag mjukar till hörnet och använder undersidan.
Klicka här för att svara