Kul att någon mer har fått upp ögonen för Kress. :)

När mitt garage är byggt så kommer jag nog att köpa en sån här:
%21BgK%28H6gBWk%7E$%28KGrHqMH-CsEsL1SwuF4BLEPul5TIg%7E%7E_1.JPG

Ska nämligen rostlaga en ordentligt rostig amazon -70 som första jobb efter garagebygget. :)
 
Rörande bandslip så är det den slipen jag använder mest i verkstaden här hemma, dock eftersom jag har två stora så får den lilla mest vila.
Finns ingen maskin som kan matcha en bandslip när det gäller avverkningshastighet.

/Kent
 
snickarboden skrev:
Finns ingen maskin som kan matcha en bandslip när det gäller avverkningshastighet.

/Kent
Hyvel, fräs, svarv...??? :P
 
Idag fick maskinen bekänna färg lite mer.
Gjorde en gjutform för betong och behövde slipa av kanterna som stack upp några millimeter. 12mm formplyfa bara försvann :D

Maskinen är lättkörd och enkel att komma överens med.
 
V8dc skrev:
12mm formplyfa bara försvann :D
Aha! Så det är så jag ska göra med överblivet virke som ligger lite här och där.
Jag lägger det i en hög och ställer sedan bandslipen igång överst så försvinner hela högen. :D
 
Hahahaha!!!
Tur det blåste mycket idag och jag var utomhus.
Än har iallafall inte grannarna klagat :rolleyes:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.