Hej,

Nu är man där med den förbaskade VVS:en... Och med en jäktande sambo och helglediga VVS-firmor bestämde man sig för att försöka själv...

Har köpt IKEA-grejer och ska montera en ballofix på en klämringakoppling. Jag drog ett par varv gängtejp på klämringkopplingens gänga och skruvade i den i ballofixen. När jag slog igång vattnet igen kom det droppar där klämringskoppling möter ballofix. Har jag använt för lite gäng tejp? Har jag sprängt gängorna i ballofixen (farsans ord, inte mina)? Om man tar isär grejerna, kan man sätta ihop igen utan att det blir knas? Det är inte enförsöksgrejer väl?

Sa jag att jag hatar VVS?

• En hand håller en ballofixventil ovanför en klämringskoppling på ett kopparrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fel typ av minikulventil (Ballofix), du ska byta ut befintliga kopplingen mot en minikulventil med klämringskoppling på "ingången", sen beror det på om det är slätände eller löpande mutter på blandaren så ska det vara klämring eller planände på andra änden av minikulventilen.

När det gäller klämringskopplingar så ska det vara samma tillverkare på mutter, klämring och på kopplingen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.