Har en badkarsblandare från ikea som börjat läcka. Köpet finns kvar i historiken på deras sajt och jag hoppas då att det räknas som mitt kvitto. Köpte den 2019.

Hur gör jag nu för att reklamera den rent praktiskt? Om jag stänger av vattnet vill jag ju inte ha det avstängt i flera dagar medan de eventuellt lagar eller kontrollerar den.

Åker till Ikea och hävdar att den läcker, får förhoppningsvis en ny med mig hem typ?

Suvi5700
P Peter321 skrev:
Har en badkarsblandare från ikea som börjat läcka. Köpet finns kvar i historiken på deras sajt och jag hoppas då att det räknas som mitt kvitto. Köpte den 2019.

Hur gör jag nu för att reklamera den rent praktiskt? Om jag stänger av vattnet vill jag ju inte ha det avstängt i flera dagar medan de eventuellt lagar eller kontrollerar den.

Åker till Ikea och hävdar att den läcker, får förhoppningsvis en ny med mig hem typ?
Är nog bättre du frågar Ikea.
Men jag reklamerade ett kök till dom. Och dom kom inte och hämtade det gamla köket så jag stod utan

Börja med att ringa deras kundtjänst. De brukar vara tillmötesgående och hjälpsamma.

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
BirgitS
Ikea skriver så här i garantivillkoren:
Vad gör IKEA för att åtgärda problemet?
IKEA undersöker produkten och avgör om problemet omfattas av garantin.
Om IKEA anser att produkten omfattas av garantin betalar IKEA för reparation,
reservdelar, arbete och eventuella personalresor, förutsatt att produkten går
att reparera utan särskilda kostnader för IKEA. IKEA åtgärdar endast fel och
reklamationer så länge varan finns kvar i Sverige. Reparationer som inte har
godkänts av IKEA eller någon behörig servicepartner ersätts inte. Utbytta
delar tillfaller IKEA. Om produkten inte längre säljs av IKEA, erbjuder IKEA en
lämplig ersättningsprodukt. Det är IKEA som avgör vad som är en lämplig
ersättningsprodukt.
https://www.ikea.com/se/sv/customer...arantee/#56a19b10-31a1-11ec-aef7-1917f64b77a3
Hur man kontaktar dem står också i broschyren.

BirgitS BirgitS skrev:
Ikea skriver så här i garantivillkoren:

[länk]
Hur man kontaktar dem står också i broschyren.
Jag ringde till dem och efter telefonkö och lite fram och tillbaka med kundtjänst så skickade de en ny blandare till mig. Lite tråkigt förstås att den bara höll 7 år men bra att de skickade en ny utan strul.

• Gilla
Sir Duke och 4 till
  • Laddar…
P Peter321 skrev:
Jag ringde till dem och efter telefonkö och lite fram och tillbaka med kundtjänst så skickade de en ny blandare till mig. Lite tråkigt förstås att den bara höll 7 år men bra att de skickade en ny utan strul.
Jag har haft betydligt dyrare blandare som börjat strula efter några år.

Påstår inte att Ikea skulle vara bra, men 7 år är rätt okej.

Att den läckte kanske kunde ha åtgärdats med nya packningar. Jaja nu har du en ny.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.