Håller på med en utbyggnad och ska lägga plåttak men ena balkong infästning kommer ta i utbyggnaden.

Ska jag kapa de som behövs och kapa ståndplåten efter den dom är kvar eller ta bort hela infästningen och bygga ny infästning på balkongen från ovansidan.

Ska på med 45x70 regel plus plåttak och ståndplåt
 
  • Närbild på balkonginfästning med avskavd färg och en ny regel i ljus trä under, mot en röd vägg med paneler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Balkongfäste i röd trä på husfasad, delvis överlappar pågående utbyggnad med nytt trävirke. Diskussion om förändring för att passa plåttak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den där balkongen ser ut att närma sig pension.

Om du kapar det som behövs för att få plats med regel och plåt så är det väl knappt en tändsticka kvar?

Jag tror mer på att riva hela balkongen och göra en ny lösning när taket är på plats.
 
  • Gilla
jhall och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.