Vi tänkte byta ut nuvarande balkong med trätrall till en ny konstruktion (men samma mått).
Vi skulle dock vilja ha en lösning så att utrymmet under skyddas för regn. Nuvarande lösning är en halvmesyr, där det som förvaras under balkongen är typ halvskyddat. Taköverhänget framgår av ritningen.
Skulle vara trevligt med några tips om hur detta kan lösas på ett praktiskt sätt.

Ritning av balkong med trätrall och måttskala, visar taköverhäng för att skydda utrymmet under mot regn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mats-S
Lite bilder på balkongen och huset tror jag kan underlätta fantasin 😉

Mats-S Mats-S skrev:
Lite bilder på balkongen och huset tror jag kan underlätta fantasin 😉
Visst! Som synes förvarar vi en hel del bråte under balkongen, trots att det inte är ordentligt skyddat mot regn.

Under balkongen på ett hus förvaras cyklar och diverse föremål oskyddade från väder, omgärdat av höstlöv och gräs.
Skapa konto
Under balkongen förvaras olika föremål inklusive krukor och cyklar, oskyddade mot regn, med en trästruktur och natur i bakgrunden.
Skapa konto

Det finns något som heter flexitak

Ska du väderskydda prylarna under balkongen OCH bibehålla ljusinsläpp får du nog glasa in hela eller delar av utrymmet.

Beroende på varifrån det oftast regnar så kan det räcka med att smälla upp en vägg/ glasparti. Skulle ni bygga lite extra takutskjut på nästa balkong så skulle det också hjälpa, men jag tror det är svårt att göra estetiskt tilltalande.

Jag hade hellre byggt en separat bod och slängt in grejerna i.

Matti_75 Matti_75 skrev:
Det finns något som heter flexitak
Tack för tips! Ja, det är en möjlighet, men kommer det inte att samlas materia på plåten och börja växa alger och mossa? Hur håller man det rent?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.