Vi tänkte byta ut nuvarande balkong med trätrall till en ny konstruktion (men samma mått).
Vi skulle dock vilja ha en lösning så att utrymmet under skyddas för regn. Nuvarande lösning är en halvmesyr, där det som förvaras under balkongen är typ halvskyddat. Taköverhänget framgår av ritningen.
Skulle vara trevligt med några tips om hur detta kan lösas på ett praktiskt sätt.
Vi skulle dock vilja ha en lösning så att utrymmet under skyddas för regn. Nuvarande lösning är en halvmesyr, där det som förvaras under balkongen är typ halvskyddat. Taköverhänget framgår av ritningen.
Skulle vara trevligt med några tips om hur detta kan lösas på ett praktiskt sätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Visst! Som synes förvarar vi en hel del bråte under balkongen, trots att det inte är ordentligt skyddat mot regn.Mats-S skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ska du väderskydda prylarna under balkongen OCH bibehålla ljusinsläpp får du nog glasa in hela eller delar av utrymmet.
Beroende på varifrån det oftast regnar så kan det räcka med att smälla upp en vägg/ glasparti. Skulle ni bygga lite extra takutskjut på nästa balkong så skulle det också hjälpa, men jag tror det är svårt att göra estetiskt tilltalande.
Jag hade hellre byggt en separat bod och slängt in grejerna i.
Beroende på varifrån det oftast regnar så kan det räcka med att smälla upp en vägg/ glasparti. Skulle ni bygga lite extra takutskjut på nästa balkong så skulle det också hjälpa, men jag tror det är svårt att göra estetiskt tilltalande.
Jag hade hellre byggt en separat bod och slängt in grejerna i.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Montera spärranordning inglasad balkong
Fönster & Dörrar -
Balkongdörr som gått i baklås?!
Fönster & Dörrar -
Bygga regnskydd under balkong
Byggmaterial & Byggteknik -
Tips på hur regnskydda entre under balkong
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Bilder - regnskydd under balkong