Hej, ni som kan allt.
Jag är ute efter att lasta av några takbjälkar och hittade denna på tomten.
Är det vad jag tror att det är - dvs något man tillfälligt ställer på plats med syfte att stötta något, och kan höjas/sänkas efter behov?
Just nu sitter fötterna (de jag antog att man kunde höja med) väldigt hårt fast och går inte att skruva på för hand i alla fall. Ska de gå att skruva på .. med lite mer kraft?
Jag är ute efter att lasta av några takbjälkar och hittade denna på tomten.
Är det vad jag tror att det är - dvs något man tillfälligt ställer på plats med syfte att stötta något, och kan höjas/sänkas efter behov?
Just nu sitter fötterna (de jag antog att man kunde höja med) väldigt hårt fast och går inte att skruva på för hand i alla fall. Ska de gå att skruva på .. med lite mer kraft?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra götaland
· 10 931 inlägg
Ingen aning, men balken i kombination med två-tre stämp borde väl lösa biffen?
Man kan alltså fälla ut dessa ben så det blir ett "pi".
Benen är uppskattningsvis lite drygt 2m långa. Med små fötter som jag inte kan vrida på - med handkraft i alla fall. Är det benet eller foten man ska vrida på?
Edit: Handtag mitt på varje ben, se övre bild. Går inte heller att vrida på med handkraft. Känns som man borde vrida där. Slägga kanske?
/Svagisen
Benen är uppskattningsvis lite drygt 2m långa. Med små fötter som jag inte kan vrida på - med handkraft i alla fall. Är det benet eller foten man ska vrida på?
Edit: Handtag mitt på varje ben, se övre bild. Går inte heller att vrida på med handkraft. Känns som man borde vrida där. Slägga kanske?
/Svagisen
Redigerat:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 931 inlägg
Ser ut som foten... 
Testat med spett nu. Ena benet funkar att vrida på - motsols=längre ben 
Dock har det andra rostat(?) fast. Massa rostlösning på nu.
Fötterna är loss, men har ingen höj/sänk-funktion utan ska bara stå fast på golvet när man snurrar benen antar jag.
Dock har det andra rostat(?) fast. Massa rostlösning på nu.
Fötterna är loss, men har ingen höj/sänk-funktion utan ska bara stå fast på golvet när man snurrar benen antar jag.
Klicka här för att svara