10 923 läst ·
27 svar
11k läst
27 svar
Bakström i centralen?
Alternativet är att ta bort den och ersätta den med en normcentral hb som placeras i en kapsling ihop med jordfelsrytaren. Finns det inte jordfelsbrytare så kan det läge att förse centrlen med en sådan.
Har inte huvudbrytare tvångsbrytande kontakter?? Eller det gällde kanske inte på 70 talet.
Har inte huvudbrytare tvångsbrytande kontakter?? Eller det gällde kanske inte på 70 talet.
Redigerat:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 143 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 143 inlägg
Och vad har det med felet att göra?hsd skrev:
Att du vet mer om den centralen?
har du något e-nummer?hsd skrev:
På detta forum försöker vi hjälpa varandra.
Moderator
· Stockholm
· 57 795 inlägg
Du verkar vara väldigt duktig på el! Som kan så enkelt utan att ha besökt TS konstatera att denna har fel.... Imponerande! Hur går du till väga när du felsöker så här via distans?hsd skrev:
Det som är "enklast och billigast" är att sätta en 25A säkerhetsbrytare som huvudbrytare klots emot centralkåpan. Brytaren kostar några hundralappar, någon meter MK/RK några tior, en timme plus resa.
Ps
Det finns "grejer" så att man kan byta/ersätta g:a huvudbrytare men jag har inga nr i huvudet så den som vill kan ju leta.
Ps
Det finns "grejer" så att man kan byta/ersätta g:a huvudbrytare men jag har inga nr i huvudet så den som vill kan ju leta.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 165 inlägg
Jag googlade lite för skojs skull och hittade:
"EGA Malmbergs Silumin E-nr: 25 963 30-35, LB 340, LB 380 "
vet inte om det kan vara rätt (och hittar inte e-nummret på nätet).
Annars verkar Storel hinta att detta kan vara rätt modern ersättare, i så fall med extra fästbygel: https://www.storel.se/tillbehor-gan...tr-brytare/kue-340-tr-brytare/product/2246868
"EGA Malmbergs Silumin E-nr: 25 963 30-35, LB 340, LB 380 "
vet inte om det kan vara rätt (och hittar inte e-nummret på nätet).
Annars verkar Storel hinta att detta kan vara rätt modern ersättare, i så fall med extra fästbygel: https://www.storel.se/tillbehor-gan...tr-brytare/kue-340-tr-brytare/product/2246868
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden