Nybyggt badrum i källare av hantverkare.

Utanför badkaret och kanske 1-1,5 m från golvbrunnen rinner vatten in i bastun istället för ner mot golvbrunnen.

Testade att hälla en mängd vatten utanför och studerade hur det efter 20 min ligger i bastun. Ingen golvbrunn där eller golvvärme. Det blir stående där under aggregatet.

1) vad säger reglerna?
2) vad åberopar vi om det är fel? Vi orkar inte riva och bygga om. Tips?

• Nybyggt badrum med vatten på golvet som rinner mot bastudörren istället för golvbrunnen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenansamling på klinkergolv nära en bastudörr, ingen synlig golvbrunn, bastuaggregat i hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ska naturligtvis vara fall mot golvbrunnen. Om det måste nå upp till normens krav kan man ju diskutera, men det ska definitivt inte luta åt fel håll.

D Daniel 109 skrev:
Det ska naturligtvis vara fall mot golvbrunnen. Om det måste nå upp till normens krav kan man ju diskutera, men det ska definitivt inte luta åt fel håll.
Tack för svar! Vad är brukligt att begära vid detta fel. Avdrag på fakturan tänker jag mig, men inte i vilken omfattning.

Stickan56
blob blob skrev:
Vi orkar inte riva och bygga om.
Då har du inte mycket att välja på än skaffa en gummiraka.

Stickan

• Gilla
RoBo
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Då har du inte mycket att välja på än skaffa en gummiraka.

Stickan
Det har slagit mig också :)
Men vad är worst case, att vi säljer om något år och någon påpekar felet och vi blir ansvariga?

Stickan56
blob blob skrev:
Men vad är worst case, att vi säljer om något år och någon påpekar felet och vi blir ansvariga?
Inte om du talar om det för köparen. Det är klart om du skulle få ersättning nu förlorar du när du säljer istället.
Då är det bättre att rätta till problemet det nu.

Stickan

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
blob blob skrev:
Om du påpekar avvikelsen för spekulanter så är det upp till dom att avgöra om de är villiga att köpa huset. Något tal om dolda fel blir det inte.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.