13 472 läst ·
33 svar
13k läst
33 svar
Bakfall i duschen? Vattenpöl jämte golvbrunn???
Det är mycket som spelar in... är det sågade plattor eller om det är plattor med lite rundad kant, var brunnen sitter kan räcka med några cm åt ett håll, hur brett rummet är vilka bitar man går på sidorna osv osv
Till TS det är inte så att slukristen ligger lite högre på den sidan där vattnet är då? Känns lite otroligt att man får bakfall på en platta mitt i falllet
Till TS det är inte så att slukristen ligger lite högre på den sidan där vattnet är då? Känns lite otroligt att man får bakfall på en platta mitt i falllet
Jupp, enda chansen att få bra fall med 20x20 cm plattor är att man får göra en kuvertskärning runt brunnen, i annat fall blir det fogsprång på plattorna. 15x15 cm är på gränsen att man får bra utan fogsprång, lätt att man bygger bort fallet med fix för att man vill få det så bra som möjligt.nino skrev:Vanligast är att man lägger 10 10 I duschen, någon räknade ut att max storlek på plattor i ett godkänt fall (enl gamla reglerna) var 15.5cm (tror jag) större så blir det fogsprång ( nåt som jag snappat upp under någon kurs eller liknande)
Jag lägger inte 20x20 i duschen då får kunden hitta nån annan eller köpa mindre plattor
Nej, det ultimata är 5x5 cm mosaik eller 10x10 cm plattor i duschfall!
Ja, det är nog 15x15 som jag tänker som en vanlig storlek.nino skrev:Vanligast är att man lägger 10 10 I duschen, någon räknade ut att max storlek på plattor i ett godkänt fall (enl gamla reglerna) var 15.5cm (tror jag) större så blir det fogsprång ( nåt som jag snappat upp under någon kurs eller liknande)
Jag lägger inte 20x20 i duschen då får kunden hitta nån annan eller köpa mindre plattor
Klicka här för att svara