2 269 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Bakfall i bastu
Jag har för mig att du har minst två-års garanti på sådana här fel (om det är inte ett svart-bygge).
Jag föreslår att tomtarna som har byggt bakfallet får göra om jobbet !
Du skall kräva att de bilar bort all klinkers och spackelskiktet i bastugolvet,därefter skall de göra jobbet på nytt,men de skall kontrollera med vattenpasset att fallet är ok !
Jag föreslår att tomtarna som har byggt bakfallet får göra om jobbet !
Du skall kräva att de bilar bort all klinkers och spackelskiktet i bastugolvet,därefter skall de göra jobbet på nytt,men de skall kontrollera med vattenpasset att fallet är ok !
Jodå, det är ett solklart fall (tycker hobbyjuristensigpel skrev:
eller vattenspill. Bakfall får inte förekomma i någon
del av utrymmet." (Boverkets byggregler 2002.) Golvfallet är i branschreglerna (PERs, där plattsättaren sannolikt är medlem) specat till 1:100 samt 1:50 kring golvbrunnar. Det är ju solklart att en bastu är ett utrymme som utsätts för vattenbegjutning.
Låt klåparna göra om och rätt!
Detta är alltid en början...
Det som ventuellt kan bli en diskussion i detta fall är att vi inte har något utlopp i bastun, däremot i rak linje med duschen, så det hade inte varit så väldans svårt att få till ett fal på 1:100 iaf...
Då skall vi bara se vad vi kan få till besiktningsmässigt, det gäller ju att även hitta rätt besiktningsman... :-/
/PeL
Det som ventuellt kan bli en diskussion i detta fall är att vi inte har något utlopp i bastun, däremot i rak linje med duschen, så det hade inte varit så väldans svårt att få till ett fal på 1:100 iaf...
Då skall vi bara se vad vi kan få till besiktningsmässigt, det gäller ju att även hitta rätt besiktningsman... :-/
/PeL
Klicka här för att svara