129 034 läst ·
706 svar
129k läst
706 svar
Bahnhof är banditer med ful prisstrategi till trogna kunder
Kolla med Bahnhof. Jag har 1000/1000 via Bahnhof sedan minst 2 år. Pris 398 kr/mån. De har inte ändrat priset sedan jag uppgraderade från 250 till 1000. Tror inte ens att det var något speciellt erbjudande jag hakade på.J Jonasdzm skrev:
Funkar samma med hus och bil försäkring?J Jonobe skrev:Vi har comhem/tele2 för bredband och tv. När bindningstiden på respektive abonnemang är på väg att gå ut så skickar jag iväg ett mail och säger att jag vill säga upp abonnemanget, men kan stanna kvar om jag får behålla nuvarande rabatterat pris. Det fungerar alltid, eller så prismatchar de aktuellt nykundserbjudande. Man får bevaka bindningstider, men annars minimalt jobb som spar tusenlappar varje år.
Vill inte låta efterklok, men autogiro är ingenting bra att använda. Den är inte säkrad mot prisökningar. Och dom står som spön i backen i dagens ekonomi. Så ja tror det är bättre att säga upp autogiro och övergå till e-faktura. Då har man åtminståne en prisökning som man har en liten chans att stoppa.mexitegel skrev:
Mvh
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Jag hoppas du har 10 gigabit för det prisetmexitegel skrev:
I min enfald trodde jag Bahnhof var bättre än alla andra bovar och banditer på bredbandsmarknaden, men uppenbarligen är de lika goda dyngbaggar som ockrar sina kunder om man inte är på dem som en hök. Dessutom en kundtjänst som naturligtvis "förstår" och "ska se vad de kan göra". Lögnhalsar är vad de är!
Hur som helst så upptäckte jag att man som ny kund fick bättre pris än det vi hade, nå ingen kossa på isen. Det handlade först bara om 10 kr trodde jag tills jag såg på sista autogirofakturan att man höjt priset ytterligare till 439 kr/månad....
Attackerade ärkebanditerna direkt. Naturligtvis kunde de sänka priset till samma som nya kunder fick... Jag krävde kompensation för att jag legat och betalat överpris i ett år. Men se det gick inte. Då drog jag mitt "jag säger upp tjänsten"-kortet. Och givetvis fick man prata med någon annan då som vips kunde göra sänka priset till 369... Jäkla skurkar!
Så en liten heads up att kika på sin nya faktura.
Skulle vara intressant att veta vem som tillhandahåller så pass resonabla priser.TeroM skrev:
Vi är över 600 i vår förening men betalar ändå ca. 400/mån.
Jo, jag vet och jag insåg att det faktiskt är e-faktura och inte autogiro. Men det är ändå jäklgt lätt hänt att ”småfakturorna” som betalas regelbundet passerar utan att man reagerar.S Sven Svensson3 skrev:Vill inte låta efterklok, men autogiro är ingenting bra att använda. Den är inte säkrad mot prisökningar. Och dom står som spön i backen i dagens ekonomi. Så ja tror det är bättre att säga upp autogiro och övergå till e-faktura. Då har man åtminståne en prisökning som man har en liten chans att stoppa.
Mvh![]()
Visst, och det fungerar klockrent......ibland.
Sjukt har Inge sånna höjningarM mojjen skrev:Tele2 likadant. Kört med bindningstid 24mån till bra pris. Sen Höjs det snabbt. Båda senaste perioderna så har de backat tillbaka priset när jag bett om att få säga upp. Vad som däremot retat upp mig ordentligt är att de både under denna perioden, och förra bindnings perioden gjorde en smyg höjning med hänvisning till ökade kostanden för deras hyra av fiber (Fiberacess) . ursprungligen var denna kostnad 0:- Sen påfördes en månads kostnad om 20:-/månad, vilket jag utan framgång protesterade mot. Det fanns någon klausul..
För inte länge sen under nuvarande bindningstid så kom det ut avisering om ytterligare en höjning om 20:-/ månad. Börjar ana ett mönster. Så för 4-6 år sen fanns inga kostnader alls mot mig som kund. Sen har man först fått en kostnad på 20:- för att i det nya kontraktet få ytterligare just 20:- i "fiberacess" vilken specificeras seprat på fakturan. Nu betalar jag 315:- för 250/250, varav 45:- är för pappersfaktura, den borde jag göra mig av med.. så jag är kostnadsmässigt nöjd ändå. Men fult är det.
I det korta perspektivet är det nog alltid bra att vara otrogen. Efter 25 års prövande av trohet och otrohet har jag sedan ett antal år bestämt mig för Telia. Inte det billigaste, men det fungerar.mexitegel skrev:
I min enfald trodde jag Bahnhof var bättre än alla andra bovar och banditer på bredbandsmarknaden, men uppenbarligen är de lika goda dyngbaggar som ockrar sina kunder om man inte är på dem som en hök. Dessutom en kundtjänst som naturligtvis "förstår" och "ska se vad de kan göra". Lögnhalsar är vad de är!
Hur som helst så upptäckte jag att man som ny kund fick bättre pris än det vi hade, nå ingen kossa på isen. Det handlade först bara om 10 kr trodde jag tills jag såg på sista autogirofakturan att man höjt priset ytterligare till 439 kr/månad....
Attackerade ärkebanditerna direkt. Naturligtvis kunde de sänka priset till samma som nya kunder fick... Jag krävde kompensation för att jag legat och betalat överpris i ett år. Men se det gick inte. Då drog jag mitt "jag säger upp tjänsten"-kortet. Och givetvis fick man prata med någon annan då som vips kunde göra sänka priset till 369... Jäkla skurkar!
Så en liten heads up att kika på sin nya faktura.
Jag förhandlade fram avtal med Bredband2 i vår förra BRF för 5 år sen, 115kr/mån för 1000/1000 med drygt 40 lägenheter. Det var då via Stokab svartfiber. Priset gäller fortfarande.S Sven Svensson3 skrev:
Jag har bett Bahnhof sänka mitt pris säkert 3-4 gånger till samma pris som för nya kunder men det brukar bara ta ett par månader så kommer ett mail om kommande höjning igen.
Jag har dock lyckats tjata till mig gratis publik IP-adress efter de börjat vilja ha 50Kr/mån för den.
Ser att de sänkt priset för nya kunder igen även i mitt stadsnät men orkar inte tjafsa om priset igen. Tror jag byter till Ownit istället.
Jag har dock lyckats tjata till mig gratis publik IP-adress efter de börjat vilja ha 50Kr/mån för den.
Ser att de sänkt priset för nya kunder igen även i mitt stadsnät men orkar inte tjafsa om priset igen. Tror jag byter till Ownit istället.