laila donar laila donar skrev:
Funkar samma med hus och bil försäkring?
Sänker allt så ! Försäkringar , tv , internet !! Bara ligg på

• Gilla
JustDoIt och 2 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
I min enfald trodde jag Bahnhof var bättre än alla andra bovar och banditer på bredbandsmarknaden, men uppenbarligen är de lika goda dyngbaggar som ockrar sina kunder om man inte är på dem som en hök. Dessutom en kundtjänst som naturligtvis "förstår" och "ska se vad de kan göra". Lögnhalsar är vad de är!

Hur som helst så upptäckte jag att man som ny kund fick bättre pris än det vi hade, nå ingen kossa på isen. Det handlade först bara om 10 kr trodde jag tills jag såg på sista autogirofakturan att man höjt priset ytterligare till 439 kr/månad....

Attackerade ärkebanditerna direkt. Naturligtvis kunde de sänka priset till samma som nya kunder fick... Jag krävde kompensation för att jag legat och betalat överpris i ett år. Men se det gick inte. Då drog jag mitt "jag säger upp tjänsten"-kortet. Och givetvis fick man prata med någon annan då som vips kunde göra sänka priset till 369... Jäkla skurkar!

Så en liten heads up att kika på sin nya faktura.
Har haft samma tjafs med dom...

Har aldrig förhandlat pris, kopplade dock över mig på bahnhofs egna fiber för något år sedan. Då gick priset ner rejält. Hade nu högre hastighet och lägre avgift än jag trodde ^_^

• Skärmdump av bredbandserbjudande, 1000 Mbit/s hastighet, pris och avtalstermer synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T TobiasStockholm skrev:
Jag förhandlade fram avtal med Bredband2 i vår förra BRF för 5 år sen, 115kr/mån för 1000/1000 med drygt 40 lägenheter. Priset gäller fortfarande.
Fast, det går inte att jämföra pris mellan villafiber och BRF:er. Det är inte samma förutsättningar.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
P
Konstigt att det skiljer så på priserna. Betalar 299 för Bahnhof villafiber och har haft samma pris i flera år. 100/250.

• Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Fast, det går inte att jämföra pris mellan villafiber och BRF:er. Det är inte samma förutsättningar.
Nej det vet jag. Han frågade specifikt efter exempel på leverantörer där man kan förhandla fram bra gruppavtalspriser. Jag svarade på det. Det var inte ett svar på ditt ursprungliga inlägg.

Mitt nuvarande 349kr/mån för 10Gbit/10Gbit som jag postade skärmdump på är villafiber.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Tipset är annars att inte vara nöjd vid första budet så får man prata med någon som har mer befogenhet och kan sänka yttterligare. Det är standardprotokollet i en kundtjänst.
De har ju ingen telefon att ringa till längre, enbart chatt.

P Peter_K skrev:
Konstigt att det skiljer så på priserna. Betalar 299 för Bahnhof villafiber och har haft samma pris i flera år. 100/250.
Varför är det konstigt ?

Hoppla, det var det jag skulle göra men glömde bort
Har har haft Bahnhof i många år och de har höjt hela tiden men inte tagit till skott att fixa det.
Fick besök av Telia som ville erbjuda samma hastighet + TV (är inte intresserad av TV) till ett väldigt lågt pris så jag skulle kontakta Bahnhof om få ett bättre pris men glömde bort det. Ska göra det imorgon.

• Gilla
slm
  • Laddar…
I min enfald trodde jag Bahnhof var bättre än alla andra bovar och banditer på bredbandsmarknaden, men uppenbarligen är de lika goda dyngbaggar som ockrar sina kunder om man inte är på dem som en hök. Dessutom en kundtjänst som naturligtvis "förstår" och "ska se vad de kan göra". Lögnhalsar är vad de är!

Hur som helst så upptäckte jag att man som ny kund fick bättre pris än det vi hade, nå ingen kossa på isen. Det handlade först bara om 10 kr trodde jag tills jag såg på sista autogirofakturan att man höjt priset ytterligare till 439 kr/månad....

Attackerade ärkebanditerna direkt. Naturligtvis kunde de sänka priset till samma som nya kunder fick... Jag krävde kompensation för att jag legat och betalat överpris i ett år. Men se det gick inte. Då drog jag mitt "jag säger upp tjänsten"-kortet. Och givetvis fick man prata med någon annan då som vips kunde göra sänka priset till 369... Jäkla skurkar!

Så en liten heads up att kika på sin nya faktura.
Det är så det verkar funka i princip på alla abonnemangstjänster, de jagar nya kunder och underhåller inte de befintliga, bara att lära sig och handla efter detta.

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
S Sven Svensson3 skrev:
Skulle vara intressant att veta vem som tillhandahåller så pass resonabla priser.
Vi är över 600 i vår förening men betalar ändå ca. 400/mån.
En bekant bor i en bostadsrättsförening med 52 lägenheter. De betalar ingenting för sitt bredband via stadsnätet (Piteå energi), det ingår i hyran.
Den föreningen tog in bredband via stadsnätet 2009, och har sen dess ingått i hyran.

• Haha
Patrik V. och 1 till
  • Laddar…
C cazz skrev:
Hoppla, det var det jag skulle göra men glömde bort
Har har haft Bahnhof i många år och de har höjt hela tiden men inte tagit till skott att fixa det.
Fick besök av Telia som ville erbjuda samma hastighet + TV (är inte intresserad av TV) till ett väldigt lågt pris så jag skulle kontakta Bahnhof om få ett bättre pris men glömde bort det. Ska göra det imorgon.
Ha inga stora förhoppningar, de sänker inga avgifter under 399kr, om jag nu inte råkade chatta med någon stingslig på kundtjänst.

P Peter_K skrev:
Bara gratulera då. Har också villafiber via vårt stadsnät, ( Piteå energi) och betalar 399kr + VPN 39kr/månad. Nu höjer de ju till 439kr enbart bredband.

U ullak40 skrev:
Ha inga stora förhoppningar, de sänker inga avgifter under 399kr, om jag nu inte råkade chatta med någon stingslig på kundtjänst.
Jag kommer ringa och kolla upp dom, Även om de nu sänker till 399 kr så är det bättre en 479 kr som jag betalar nu för 250/250

• Gilla
ullak40
  • Laddar…
C cazz skrev:
Jag kommer ringa och kolla upp dom, Även om de nu sänker till 399 kr så är det bättre en 479 kr som jag betalar nu för 250/250
C cazz skrev:
Begär lägre pris, lägg ett bud, och återkom gärna med svar får vi veta hur det går. De går inte ringa till, enbart chatt nu.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.