Hej,
Har bott i vårt hus nu i 3 år och igår kom det en otrevlig överraskning i vår tvättstuga.
Vi har klinker som golv och det är vad vi vet, original. Vi har sen vi flyttade in satt en avfuktare i torkrummet bredvid (plastmatta) och viss går den ofta och nu på sommaren tömmer vi behållaren nog 1gg/v. Men så torkar vi oxå kläder.
Kan det vara så att avfuktaren fått bottenplattan att krympa och att spänningar i klinker, därav bulan i golvet? Mina föräldrar råkade ut för det samma och hade oxå avfuktare och körde nog den ganska ofta. Dock så kunde vi inte avgöra vad som var orsaken då huset såldes med denna defekt.
Vi ser inga tecken på fukt i detta utrymme och tanken var att renovera övriga ytor i denna tvättstuga men nu blev liksom golvet inkluderat.
Tips från mer rutinerade kan vara till hjälps för att avgöra rätt åtgärd.
Trevlig kväll på er alla!