38 884 läst ·
47 svar
39k läst
47 svar
BAGA Easy erfarenheter efeterlyses
Väldigt dåligt flöde om jag gör som du beskriver. Då orkar pumpen knappt trycka vatten över brunnsringen.
Men kopplar jag direkt på pumpen är det väldigt bra tryck.
Jag har beställt strumpor med större genomsläpp, förhoppningsvis fungerar det bra.
Som någon skrev i tråden trodde man på 150mikro som standard på strumpan. Jag har ju kört med 25mikro. Hoppas att mina nya filterstrumpor gör att jag slipper larm.
Men kopplar jag direkt på pumpen är det väldigt bra tryck.
Jag har beställt strumpor med större genomsläpp, förhoppningsvis fungerar det bra.
Som någon skrev i tråden trodde man på 150mikro som standard på strumpan. Jag har ju kört med 25mikro. Hoppas att mina nya filterstrumpor gör att jag slipper larm.
Hej
Har problem med P1 utgående från slamavskiljaren till biotank som går hela tiden, servicetekniker säger att kretskortet gått då den fortsätter gå när kabel dras ur från lågnivågivaren, låter otroligt men baga säger att det inte finns reservdelar till detta och hela styrningen behöver uppdateras. Är en Easy från 2016. Har någon haft detta problem?
Om jag inte löser det med delar tänker jag mig att man köper en pump med inbyggd nivåvakt då ström finns uppenbarligen till pumpen då den går hela tiden.
Har problem med P1 utgående från slamavskiljaren till biotank som går hela tiden, servicetekniker säger att kretskortet gått då den fortsätter gå när kabel dras ur från lågnivågivaren, låter otroligt men baga säger att det inte finns reservdelar till detta och hela styrningen behöver uppdateras. Är en Easy från 2016. Har någon haft detta problem?
Om jag inte löser det med delar tänker jag mig att man köper en pump med inbyggd nivåvakt då ström finns uppenbarligen till pumpen då den går hela tiden.
Inte stött på det, har bara en nivåvippa på pumpen mellan slamavskiljare och reningsverk. Glöm inte att bygla kontakten för nivågivaren på kretskortet om du byter till en sånn pump. Jag kliade mig i nacken en bra stund innan jag förstod varför den inte pumpade ut.F felix1234 skrev:Hej
Har problem med P1 utgående från slamavskiljaren till biotank som går hela tiden, servicetekniker säger att kretskortet gått då den fortsätter gå när kabel dras ur från lågnivågivaren, låter otroligt men baga säger att det inte finns reservdelar till detta och hela styrningen behöver uppdateras. Är en Easy från 2016. Har någon haft detta problem?
Om jag inte löser det med delar tänker jag mig att man köper en pump med inbyggd nivåvakt då ström finns uppenbarligen till pumpen då den går hela tiden.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden