38 885 läst ·
47 svar
39k läst
47 svar
BAGA Easy erfarenheter efeterlyses
Låter misstänkt likt mitt problem. Mina larm har inte återkommit på några timmar. Var rejält med klägg i sensorn, den ska kunna fjädra tillbaka. Fick ta en tandpetare och försiktigt rensa runt sensorvippan och skölja i en hink med vatten. Håller tummarna att det funkar nu.
Ja jag kanske var för oförsiktig. Sköljde av sensorgrejen och tog med händerna på. Är den känslig?D Drburr skrev:
Ja det var åt fel håll. Tack för tipset. För övrigt det som utlöste att jag började felsöka var att det satt fast en död råtta i slamreturpumpen som täppte igen håletD Drburr skrev:
Ja, det är alltid "spännande" att ha ett BAGA reningsverk.
Igår satte jag dit en Grundfos KPA250 t.v. istället för Bagas taiwanesiska: Hung BAH550 (för utloppet från slamavskiljaren till biomodulen).
Den har inte riktigt samma höga tryck-karaktäristika som original, men den är rostfri, har en semiöppen impeller, och kärvar förhoppningsvis inte fast stup i kvarten.
Tömmer fort och effektivt, i varje fall nu när filterstrumpan är ren.
Igår satte jag dit en Grundfos KPA250 t.v. istället för Bagas taiwanesiska: Hung BAH550 (för utloppet från slamavskiljaren till biomodulen).
Den har inte riktigt samma höga tryck-karaktäristika som original, men den är rostfri, har en semiöppen impeller, och kärvar förhoppningsvis inte fast stup i kvarten.
Tömmer fort och effektivt, i varje fall nu när filterstrumpan är ren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fruktar för den dan pumpen ger sig, som extra spänning har jag både pump från septitank till biotand, o sedan pump från biotank till efterpolering. Har haft som projekt att sätta nivålarm i septitanken i snart två år nu. Så lagom till dagen det svämmar över lär jag skaffa ett.
Markus Källström skrev:
Så G4 är lika mycket en skrivbordsprodukt som tidigare !
Tack för infon !
När ett företags servicepersonal INTE kan fixa problem då vet man att man har med inkompetens att göra !
Live & Learn !
Jag har hittat dessa: https://www.vattenfilterbutik.se/filterstrumpor/filterstrumpor-nw-32S smedbror skrev:
Är dock inte säker men tror att det är 150 mikron som är original. Det är Cintropur som tillverkar dessa filtersystem. Sen får du kolla ifall du har NW32 filtersystem, då längden på filterstrumpan varierar.
Någon annan kanske har beställt hem dessa och kan säga ifall de är korrekt?
TackZlp skrev:
Jag har hittat dessa: [länk]
Är dock inte säker men tror att det är 150 mikron som är original. Det är Cintropur som tillverkar dessa filtersystem. Sen får du kolla ifall du har NW32 filtersystem, då längden på filterstrumpan varierar.
Någon annan kanske har beställt hem dessa och kan säga ifall de är korrekt?
Jag hittade strumpor på samma sida, beställde vad dom brukar skicka med som standard, vilket är 25mikro. (Hos Baga hittar man ju ingen information)
Men efter mycket felsökning då jag ändå fick fellarm på pumptid etc. (2.6.4) har jag beställt 100mikro nu (desto högre mikro ju högre genomsläpp) nu i helgen.
Jag har felsökt det här problemet ett bra jäkla tag nu. Gjort rent pump, filter, sett över infiltration. Det var först när jag kopplade förbi filtret och körde rätt ut för att se över kapaciteten på pumpen som jag märkte att filtret var den stora boven, även med ren strumpa så var det dåligt flöde. Förhoppningsvis blir det bättre nu.
smedbror : Kan din pump vara sliten? Även om den levererade mycket flöde i fritt utlopp så är det ju inte säkert att det finns tryck bakom flödet om det bromsas.
Vad händer om du öppnar efter filterhållaren (monterad strumpa) med fritt utlopp?
Vad händer om du öppnar efter filterhållaren (monterad strumpa) med fritt utlopp?