334 läst ·
3 svar
334 läst
3 svar
Bästa porslinstronen?
Behöver en ny toa i sommarstugan. Bara en vanlig golvstående standardtoalett. Finns ju hur mycket som helst att välja mellan, betalar gärna lite mer för en med bra kvalitet…
Någon som har koll?
MVH//Larsa
Någon som har koll?
MVH//Larsa
Hej
Är du beredd på att betala lite mera så är japanska toaletter/sitsar en upplevelse du förhoppningsvis kommer vara nöjd med.
Toalettstolar är väl ingen högteknologi, så köp en av ett välkänt märke så finns det reservdelar även om 20-30 år. Min Gustavsberg från 70-talet börjar läcka lite nu så dåtidens kvalitet var hög.
Är du beredd på att betala lite mera så är japanska toaletter/sitsar en upplevelse du förhoppningsvis kommer vara nöjd med.
Toalettstolar är väl ingen högteknologi, så köp en av ett välkänt märke så finns det reservdelar även om 20-30 år. Min Gustavsberg från 70-talet börjar läcka lite nu så dåtidens kvalitet var hög.
Fundera även på hur stor spolvolym du behöver, har du gjutjärnsrör från 50-talet ger modernt snålspol ökad risk för stopp.
Jo men kikar man på ifö, Gustavsberg och swedberg, skiljer en hel del i pris mellan olika modeller.
Är en sommarstuga med nyare rör och egen avloppsanläggning. Snålspolning inget alternativ om det inte bara är urin.
Satte in två olika modeller av Gustavsberg hemma i ”stan” för 20 år sen, en funkar klockrent och den andra har strulat så jag fick byta till en tredje parts mekanik. Var jäkligt mekigt att få till vattenmängden.
Jag vill bara hitta en bra toa, inget fancy… 😄
Är en sommarstuga med nyare rör och egen avloppsanläggning. Snålspolning inget alternativ om det inte bara är urin.
Satte in två olika modeller av Gustavsberg hemma i ”stan” för 20 år sen, en funkar klockrent och den andra har strulat så jag fick byta till en tredje parts mekanik. Var jäkligt mekigt att få till vattenmängden.
Jag vill bara hitta en bra toa, inget fancy… 😄
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ventilation i tvättstuga. Bästa sätt att torka kläder?
Ventilation -
Hitta landets bästa jurist på PBL?
Juridik -
Bästa sätt att fästa syll genom leca ner i betongplatta
Grund & Markarbeten -
Bästa, eller enklaste, eldningstunnan.
Övrigt husrelaterat -
En thuja har dött. Bästa sätt att hantera?
Häckar, Buskar & Träd