Efter att ha satt närmare 200 thuja brabant så har i år den första kastat in handduken. Orsak oklar då resten ser friska och fina ut men sånt kanske händer.
Så till våren blir det att försöka fixa detta. Är det bästa att helt enkelt bara gräva ur den som dött, lägga i ny frisk fin jord och sedan sätta en ny planta? Ingen risk man skadar rötterna så allvarlig på de på varje sida så de också dör?
Eller kanske man ska klippa ner den till marken och låta de på sidorna växa igen hålet?
Tips?
Så till våren blir det att försöka fixa detta. Är det bästa att helt enkelt bara gräva ur den som dött, lägga i ny frisk fin jord och sedan sätta en ny planta? Ingen risk man skadar rötterna så allvarlig på de på varje sida så de också dör?
Eller kanske man ska klippa ner den till marken och låta de på sidorna växa igen hålet?
Tips?
Klicka här för att svara
