5 290 läst ·
8 svar
5k läst
8 svar
Badrymsbygge i USA Kolla det här!
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=bq1FukemkGc&feature=player_embedded[/ame]
Fick inspiration av en annan tråd i ämnet här.
Kolla länken!
Svenska försäkringsbolag är nog tacksamma för att vi inte har samma byggregler som i USA

Dem använder ju alltså INGET tätskikt på väggarna i duschen utan man kaklar direkt på ngn slags cementskiva som man tätar på med silikon i skarvarna, men man skruvar den direkt på reglarna...
I mina ögon borde mögel frodas i väggen på ganska kort tid...?
Fick inspiration av en annan tråd i ämnet här.
Kolla länken!
Svenska försäkringsbolag är nog tacksamma för att vi inte har samma byggregler som i USA
Dem använder ju alltså INGET tätskikt på väggarna i duschen utan man kaklar direkt på ngn slags cementskiva som man tätar på med silikon i skarvarna, men man skruvar den direkt på reglarna...
I mina ögon borde mögel frodas i väggen på ganska kort tid...?
De kan inte bygga badrum i det landet...
Vad jag har haft:
1. Vattenläcka i badrummet hos grannen ovanpå, vårt klinker lossnade efterhand. De limmade dit det igen och så var allt klart.
2. Översvämmnings-skydd i handfatet som mynnade rakt ut i skåpet under.
3. Alla kran-vred går åt olika håll.
4. Badkar i sovrummet, iofs med klinkersgolv på den delen, men heltäckningsmatta metern bort...
5. Dessa idoitiska dusch-munstycken som alltid (enligt lag) ska vara fast monterade. Jag vill ha löst munstycke på slang som alternativ.
Fast det västa jag sett var badkar i trångt kök. Toppen, då kan man rosta frukostmackorna samtidigt som man tar sig ett bad.
Vad jag har haft:
1. Vattenläcka i badrummet hos grannen ovanpå, vårt klinker lossnade efterhand. De limmade dit det igen och så var allt klart.
2. Översvämmnings-skydd i handfatet som mynnade rakt ut i skåpet under.
3. Alla kran-vred går åt olika håll.
4. Badkar i sovrummet, iofs med klinkersgolv på den delen, men heltäckningsmatta metern bort...
5. Dessa idoitiska dusch-munstycken som alltid (enligt lag) ska vara fast monterade. Jag vill ha löst munstycke på slang som alternativ.
Fast det västa jag sett var badkar i trångt kök. Toppen, då kan man rosta frukostmackorna samtidigt som man tar sig ett bad.
Den där formen och banorna han skapade fallet från var ju jävligt smidiga, men va i bänken gjuter han med?
Nischerna var ju också ganska smidiga, men som sagt ett lager tätskikt på det där innan kakling hade väl inte skadat.
Nischerna var ju också ganska smidiga, men som sagt ett lager tätskikt på det där innan kakling hade väl inte skadat.
Om det är välventilerat bakom skulle det nog kunna funka ganska bra.BjörnBygg skrev:
Men en sådan konstruktion mot yttervägg i svenskt välisolerat hus med diffusionsplast där bakom blive ju direkt en katastrof.
Jag trodde det var sand han hällde ut. Fattade inte alls vad det skulle vara till.MMR skrev:
Tyckte ju att cementen såg lite torr utMMR skrev:
Hoppas verkligen att någon börjar importera dem där listerna till Sverige snart!
Vem vet, när branchen väl inser att det är i praktiken omöjligt att få ett badrum helt vattentätt kanske man tänker om och ställer krav på ventilerade väggar istället. Och att man vid nybyggen anpassar Hela bygget till att det finns våtrum där...
Klicka här för att svara