Jag har en fundering. Jag ville byta tröskeln till badrummet. När jag river bort skiten ser jag hur slarvigt det är gjort. Badrummen är gjorda 01 i hela föreningen. Jag kan inte mycket om badrum men tätskikt vet jag måste göras efter regler. Men får man verkligen borra hål I klinkergolv sådär? Det var silikonat runt men ändå, silikon håller väl inte för evigt?
Dom har alltså inte bytt originaltröskeln utan byggt på en ny. Så jag fick göra en ny tröskel som såg likadan ut men jag limmade enbart, hoppas det håller tills det blir dags för nytt. Inte snyggt med en sån bred men vad gör man...
Dom har alltså inte bytt originaltröskeln utan byggt på en ny. Så jag fick göra en ny tröskel som såg likadan ut men jag limmade enbart, hoppas det håller tills det blir dags för nytt. Inte snyggt med en sån bred men vad gör man...
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 112 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 112 inlägg
Hål i klinker spelar ingen roll utan det är hål i tätskiktet man inte ska ha. Det är fullt godkänt att täta hål i tätskikt med silikon och det är inget som försäkringsbolag tycker är felaktigt eller orsakar skador.
Det var helt andra branschregler som gällde 2001 än idag.
Åtminstone idag ska tätskiktet vara limmat mot tröskeln så man kan inte byta tröskel hur som helst.
Åtminstone idag ska tätskiktet vara limmat mot tröskeln så man kan inte byta tröskel hur som helst.
Okej. Tack för bra svar. Blev klokare nu. Dock var det inte silikonat i borrhålen. Nu är det deBirgitS skrev:
Hål i klinker spelar ingen roll utan det är hål i tätskiktet man inte ska ha. Det är fullt godkänt att täta hål i tätskikt med silikon och det är inget som försäkringsbolag tycker är felaktigt eller orsakar skador.
Klicka här för att svara