Hejsan! Jag bor i en hyresrätt och har ett badrum som är nyrenoverat -2014.
Mitt problem är att det verkar som fogen vid dörrtröskeln har släppt(se bifogad bild)
jag är orolig att det står vatten under tröskeln. Luktar man på tröskeln så luktar det "källare" vad tror ni?
Jag har såklart kontaktat hyresvärden och inväntar svar☺

• Skadad fog vid en trätröskel mellan ett badrum med klinkergolv och ett rum med trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Vart rinner vattnet när du duschar .

L Liteavvarje skrev:
Vart rinner vattnet när du duschar .
Fallet är det inget fel på. Vattnet rinner mot golvbrunn.

L
Jag bara tänkte vart det gick , att en fog släpper mot trä är helt normalt , för tröskeln rör sig lite
är du kliver på den ,ska vara förhöjd tröskel så tätskikt kan limmas mot förhöjning

• Gilla
kidet
  • Laddar…
BirgitS
Är sockelns sida fast och hård eller har den blivit mjuk för att den är rötskadad?

L Liteavvarje skrev:
Jag bara tänkte vart det gick , att en fog släpper mot trä är helt normalt , för tröskeln rör sig lite
är du kliver på den ,ska vara förhöjd tröskel så tätskikt kan limmas mot förhöjning
BirgitS BirgitS skrev:
Är sockelns sida fast och hård eller har den blivit mjuk för att den är rötskadad?
BirgitS BirgitS skrev:
Är sockelns sida fast och hård eller har den blivit mjuk för att den är rötskadad?[/QUOTE den är lite mösig längst ner mot golvet och lite svart.

BirgitS
Mosigt trä är ruttet trä och det betyder att tröskeln behöver bytas ut och man måste kolla upp hur det är under tröskel och se till att det inte blir fukt stående där mer.

Allting kräver underhåll och särskilt på en sån där position för det städas ju också. Nån gång emellanåt kanske man får slipa av tröskeln och olja in den alt lacka den och sen applicera ny mjukfog. Gör man inte det så blir det sådär.

• Gilla
Erik88
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.