Hej.
ska renovera ett litet badrum. Ett gammalt hus som varit flera lägenheter.
På andra sidan denna vägg har min hyresgäst sin toalett. Ljudisoleringen har varit i princip obefintlig varför jag tänkte riva ner gipsen lägga i isolering och sedan på med dubbla gipsskivor. Hade dock inte väntat mig detta...
vad bör man göra? Bara klämma dit gipsen igen eller vad gör man? Har ju ingen lust att riva så jag hamnar inne hos min granne
På andra sidan denna vägg har min hyresgäst sin toalett. Ljudisoleringen har varit i princip obefintlig varför jag tänkte riva ner gipsen lägga i isolering och sedan på med dubbla gipsskivor. Hade dock inte väntat mig detta...
vad bör man göra? Bara klämma dit gipsen igen eller vad gör man? Har ju ingen lust att riva så jag hamnar inne hos min granne
https://aquietrefuge.com/soundproof-wall-between-apartments/ typ?L Lukasl skrev:Hej.
Medlem
· Västernorrland
· 12 018 inlägg
Tänk mindre istället och gör det du kan. Minsta lilla glipa kan transportera ljud. Dubbla gips ihop med att du tätar varenda springa med latex mycket noga. Fyll upp glipor redan när du monterar första skivan alltså och lika på nästa. Då blir det säkert dubbelt så bra som du har det idag om du bara har enkelgips och kanske nå glipor.
Klicka här för att svara