Hej!

Jag har börjat med en badrumsrenovering i mitt gamla hus som är byggt i slutet av 1800-talet. Just badrumsdelen är byggd i början av 1970-talet, så halvmodernt byggnadstekniskt åtminstone. Jag ska utöka storleken lite så jag får plats med ett badkar, så jag tar ett angränsande rum som har varit "matkällare" även om det inte är källare. Tanken är kakel och klinkers med vattenburen golvvärme.

Jag har rivet ut innerväggar osv i gamla matkällaren. Där är betonggolv idag, väggarna är murade med en grund av lecablock och ovanpå det murat siporex som är putsat utvändigt. Invändigt reglat och 30mm frigolit som isolering.

Pågående badrumsrenovering med nakna regelväggar, lecablock, murad siporex och synlig frigolitisolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad är bäst här? Ska jag byta ut frigoliten mot något annat? Ångbroms blir det på väggen innan kaklet (Kiilto har jag tänkt), så något annat i väggarna ska inte behövas för fukten tänker jag. Regla upp så det blir cc30cm ska jag göra, och sedan 15mm plyfa och gips på det. Något annat att tänka på?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.