1 487 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Badrumskommod med bra lådor
Vi är på jakt efter en 100 cm bred badrumskommod som skall stå för all förvaring i vårt badrum. Det är därför viktigt att lådorna är rymliga och flexibla. Vi har nu IKEAs Godmorgon, som är väldigt bra för det finns inget hål i lådorna för avloppet. Istället så går avloppet i en flexibel slang längs baksidan av lådan. Nackdelen med IKEA är att vi inte tycker själva handfaten är bra. Är det någon som vet nån annan tillverkare som har samma lösning med lådorna?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
De tillverkare som jag har kollat på har urtag för vattenlås i översta lådan.
Å andra sidan är väl Ikeas lådor rätt grunda för att slangen ska få plats på baksidan och när hela vattenlåset ska få plats ovanför översta lådan så gör det också att man inte kan ha lika höga saker i den, så man kan i praktiken få lika mycket lådutrymme även om det är ett urtag för vattenlås i mitten av översta lådan.
Å andra sidan är väl Ikeas lådor rätt grunda för att slangen ska få plats på baksidan och när hela vattenlåset ska få plats ovanför översta lådan så gör det också att man inte kan ha lika höga saker i den, så man kan i praktiken få lika mycket lådutrymme även om det är ett urtag för vattenlås i mitten av översta lådan.
Nä precis, det blir att man får ha lite lägre grejer i översta lådan. Eller rättare sagt, längst bak i översta lådan. Men jag tycker ändå att man får plats med betydligt mer.BirgitS skrev:
De tillverkare som jag har kollat på har urtag för vattenlås i översta lådan.
Mm, kollat på det med, men det är rätt smidigt att ha hela toppen i porslin. Jag har funderat på att köpa ett heltäckande handfat från någon annan tillverkare dock. Det blir typ lika dyrt som att köpa hela alltet, så det var därför jag undrade om någon annan tillverkare hade samma lösning.davveno1 skrev:
Klicka här för att svara