3 078 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Badrums renovering, hur?
Hej!
Ska till att renovera vårat badrum pga vattenskada. För tillfället är det kakel och klinkers, detta ska ner och så kommer det att bli våtrumsmatta istället. Vill göra så mycket som möjligt själv pga ekonomin, men även för att det är lite roligt att göra något själv. Mattan kommer att sättas av firma, men rivning och förberedelse kommer jag att göra. Så nu undrar jag hur jag ska gå till väga?
Kaklet och klinkersen måste bort, tips på hur?
golvbrunnen måste bytas, något jag bör tänka på?
kom med alla sorters tips som kan hjälpa mig =)
/stefan
Ska till att renovera vårat badrum pga vattenskada. För tillfället är det kakel och klinkers, detta ska ner och så kommer det att bli våtrumsmatta istället. Vill göra så mycket som möjligt själv pga ekonomin, men även för att det är lite roligt att göra något själv. Mattan kommer att sättas av firma, men rivning och förberedelse kommer jag att göra. Så nu undrar jag hur jag ska gå till väga?
Kaklet och klinkersen måste bort, tips på hur?
golvbrunnen måste bytas, något jag bör tänka på?
kom med alla sorters tips som kan hjälpa mig =)
/stefan
Ja..... kakel och klinker är väl bara att ta fram stora släggan, kofoten och så börja banka
Vi bankade nyligen bort våra gamla kakelväggar och det var svårt att få hål i början på väggarna med sedan gick det faktiskt ganska geschwint. Klinkergolv vete sjutton,.....men det torde man ju vara tvungen att slå sönder eller? Det går väl att bygga ovanpå men då höjder man ju golvet en hel del..... Kom ïhåg hörselskydd. Det låter rätt mycket när man slår ned kaklet.
Produkter som diskuteras: "hörselskydd"
Plastskylt hörselskydd Systemtext
Skylt i plast, 210 x 297 mm
101 kr inkl moms
Läs mer
Erzon, du måste nog berätta vad det finns under.. Det är en jädra skillnad om det är gipsväggar på reglar eller om det är massiva betongväggar. Samma sak med golv och brunnsbyte, är det betongplatta eller träbjälklag?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden