Ungarna badade precis i badkaret i vårt 70-talshus som vi köpte för några månader sedan. Den här gången rann inte vattnet undan som det brukar utan det tog tvärstopp och allt kom ut på badrumsgolvet. Försökte rensa avloppet och hittade en del långt hår och liknande som brukligt i en familj med tre långhåriga tjejer. Avloppsbrunnen känns som gjutjärn så jag gissar på att den aldrig är bytt och när jag stoppar ner handen så är det svårt att komma speciellt långt in eftersom konstruktionen är lite knepig. Testade med flaskborste men det hjälpte inte. Bara att ringa ett företag för att spola avloppet? Några andra tips?

Mvh Robert

Vet du att det inte är pga håret i brunnen då? Prova att fylla badkaret med en del kallt vatten och släppa ut igen annars

Sånt kan du rensa själv om det är en sån jag tänker på och hade.

Strax under locket finns det ett litet litet hål (som ibland är skyddad med ett plastlock). Ta bort den och stoppa in ett finger och börja plocka :)

Det sitter ett litet vitt plastlock längst upp så jag får testa att ta bort det. När jag känner med fingrarna så långt in det går så finns det inget som tar emot eller går att rensa bort den vägen.

R robert77 skrev:
Det sitter ett litet vitt plastlock längst upp så jag får testa att ta bort det. När jag känner med fingrarna så långt in det går så finns det inget som tar emot eller går att rensa bort den vägen.
Precis det locket jag pratar om! Öppna det så hittar du nog en del. Annars använd en pinne eller penna så du når lite längre

Ja det är dax att spola avloppet.
Men välj en vardag annars blir det dyrt, samt fråga om dom har något erbjudande, kolla också med flera.
Ni har troligen en eller två brunnar mellan huset och gatan som behöver slamsugas därför är en större sopbil att föredra.

Tog bort den lilla plastlocket och fick fram ännu mer långt hår och nu funkar det ok igen. Tack för tipsen!

• Gilla
Droynas
  • Laddar…
Bra jobbat :)

• Gilla
fremax
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.