Äntligen slipper vi åka och duscha hos mina föräldrar. Vårt badrum är nu klart efter 5 månaders!!! byggande. Hela 2,5 kvadratmeter blev det. Budgeten på 15.000 kr höll faktiskt rätt bra. Alla pratade om att det kostar minst 30.000 att bygga ett nytt badrum, men vi tänkte att nog ska det väl ändå gå att bygga billigare utan att fuska. Så nu står det på plats enligt konstens alla regler och utan en endra krona i arbetskostnad (om man inte räknar sin egen TID som bekant = pengar  ;))

Edit: När vi flyttade in i vårt hus i maj fanns inget badrum utan endast en mikroskåpisk toalett på övervåningen, så det var ju ett måste att bygga ett badrum nere.

// Lidman

• Badrumscollage_forum.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Grattis!!
Det ser jättebra ut!

Ska bygga nytt själv....var på eurokakel och inhandlade....gick på 11 000 för kakel o sånt...ska köpa ny stol, handfat, o handdukstork samt blandare..räknar med ca 25000 inklusive arbetskraft...(för stort jobb för mig..)
tänkte att istället för duschhörna sätta in en stor glasskiva (säkerhetsglas) från golv till tak som skiljer duschen från resten av toaletten (Såg det på Cribs hehe...riktigt snyggt va det)

Jo kaklet var billigt, det ska vi inte sticka under stol med, men vi är nöjda med resultatet.

// Lidman  :)

Grattis! :)

- lite avunsjuk -

Vi duschar i gamla badrummet i källaren, ruggigt, med kallt betonggolv, lös puts e.t.c.
Om någon månad börjar jag med en liten dusch/toa på övervåningen.

Grattis till ert nya badrum. Helt otroligt snyggt och välgjort.
Om det vita kaklet betyder att du halverade kostnaden så ska jag alltid använda det framöver när jag kaklar. Tänk vilken skön semesterresa man får för dom pengarna och vad glada barnen blir när man har råd att köpa leksakerna dom vill ha. För jag tror inte att dom klagar över att kaklet är 15*15 och inte 30*30 ;D

Tackar för alla berömmelser. Det har varit jobbigt och slitsamt för oss så det värmer ju alltid när man får höra positiva omdömen.

Tack än en gång

// Lidman med sambo

Hemmakatten
Jättesnyggt, enkelt men stilrent och klassiskt, både vad gäller färger och utformning! Det är det som är tricket när man bygger på små ytor! Jag som tittar extra noga på utförandet tycker att alla fogar ser klockrena ut och allt är snyggt och prydligt. Detta är ett badrum ni ska vara stolta över. :)

Jätte snyggt! [smiley=vrolijk_26.gif]Vitt är det bästa!! man kan byta alla detaljer i färg o form när man känner för det..det skall ju hänga med ett tag ..
Bara för att ett kakel är dyrt behöver det inte vara snyggt :-X

Trevlig resa ;)

Mycket lyckad och sansat badrumsbygge! Håller med om att vitt kakel är tidlöst och kan förändras med övriga inredning / accessoarer efter växlande tycke, smak och "mode".

OJ, vad kul att folk tycker att badrummet är fint. Vi hade inte klarat av att fullborda bygget om det inte vore för alla tips från alla vänliga själar här på forumet. Tack och bock åter igen.

// Lidman  ;D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.