Äntligen slipper vi åka och duscha hos mina föräldrar. Vårt badrum är nu klart efter 5 månaders!!! byggande. Hela 2,5 kvadratmeter blev det. Budgeten på 15.000 kr höll faktiskt rätt bra. Alla pratade om att det kostar minst 30.000 att bygga ett nytt badrum, men vi tänkte att nog ska det väl ändå gå att bygga billigare utan att fuska. Så nu står det på plats enligt konstens alla regler och utan en endra krona i arbetskostnad (om man inte räknar sin egen TID som bekant = pengar
)
Edit: När vi flyttade in i vårt hus i maj fanns inget badrum utan endast en mikroskåpisk toalett på övervåningen, så det var ju ett måste att bygga ett badrum nere.
// Lidman
Edit: När vi flyttade in i vårt hus i maj fanns inget badrum utan endast en mikroskåpisk toalett på övervåningen, så det var ju ett måste att bygga ett badrum nere.
// Lidman
Ska bygga nytt själv....var på eurokakel och inhandlade....gick på 11 000 för kakel o sånt...ska köpa ny stol, handfat, o handdukstork samt blandare..räknar med ca 25000 inklusive arbetskraft...(för stort jobb för mig..)
tänkte att istället för duschhörna sätta in en stor glasskiva (säkerhetsglas) från golv till tak som skiljer duschen från resten av toaletten (Såg det på Cribs hehe...riktigt snyggt va det)
tänkte att istället för duschhörna sätta in en stor glasskiva (säkerhetsglas) från golv till tak som skiljer duschen från resten av toaletten (Såg det på Cribs hehe...riktigt snyggt va det)
Grattis till ert nya badrum. Helt otroligt snyggt och välgjort.
Om det vita kaklet betyder att du halverade kostnaden så ska jag alltid använda det framöver när jag kaklar. Tänk vilken skön semesterresa man får för dom pengarna och vad glada barnen blir när man har råd att köpa leksakerna dom vill ha. För jag tror inte att dom klagar över att kaklet är 15*15 och inte 30*30 ;D
Om det vita kaklet betyder att du halverade kostnaden så ska jag alltid använda det framöver när jag kaklar. Tänk vilken skön semesterresa man får för dom pengarna och vad glada barnen blir när man har råd att köpa leksakerna dom vill ha. För jag tror inte att dom klagar över att kaklet är 15*15 och inte 30*30 ;D
Jättesnyggt, enkelt men stilrent och klassiskt, både vad gäller färger och utformning! Det är det som är tricket när man bygger på små ytor! Jag som tittar extra noga på utförandet tycker att alla fogar ser klockrena ut och allt är snyggt och prydligt. Detta är ett badrum ni ska vara stolta över. 
Jätte snyggt! [smiley=vrolijk_26.gif]Vitt är det bästa!! man kan byta alla detaljer i färg o form när man känner för det..det skall ju hänga med ett tag ..
Bara för att ett kakel är dyrt behöver det inte vara snyggt :-X
Trevlig resa
Bara för att ett kakel är dyrt behöver det inte vara snyggt :-X
Trevlig resa
Klicka här för att svara
