5 312 läst ·
17 svar
5k läst
17 svar
Badrummet - 4 nyanser av brunt, suck :(
Ett nyrenoverat badrum med kakel/klinkers skulle jag aldrig börja kleta upp dekorplast i även om färgen inte är precis den som man gillar bäst på plattorna. Dekorplast ser jag som lite fuskrenovering när man snabbt vill fixa till ett slitet badrum.
Jag sympatiserar med maken, ibland får man låta funktion gå före det estetiska.
Jag sympatiserar med maken, ibland får man låta funktion gå före det estetiska.
Det finns i rullar både på internet och Bauhaus och säkert andra affärer. De finns på färgaffärer också men oftast till vansinniga priser. Och att sätta över kakel och fog kommer se konstigt ut, plus att det kommer bli ett helvete att få dit det slätt om man kör hela rullen på en gång. Jag borde veta, jag har plastat in kylskåpsdörrar och garderober och grejer, det är lite meckigt även om det är helt slätt. Är det blankt kakel så fäster det väldigt bra, försöker man få dit en hel rulle och den fastnar lite hela tiden så blir man nog arg fortpillan71 skrev:Dekorplast, finns det i rullar? Måste man skära till det eller kan man inte köra allt, kakel och fog, typ som en våtrumstapet över hela väggar? Maken blir inte glad över mina idéer och vill bergis inte hjälpa till. Annars blir det nog mycket vitt och en del marinblått i handdukar, matta och draperi för att dämpa det bruna. 1000 tack för svar.
Klicka här för att svara