Har vatten draget i vägg. Nu har rörmokare kommit till att montera rör brickorna. Tycker inte det ser bra ut. De sitter snett och en har pressat loss mattan. Glipar ca 4- 5 mm ( se bilderna)
Är det något som bör påtalas eller är det ok. Kanske vi som är känsliga....
Är det något som bör påtalas eller är det ok. Kanske vi som är känsliga....
Hej i tråden,
Jag sitter med samma dilemma, att badrumsrenoverarna inte fått till bockfixturen helt i vinkel. I mitt fall blir det då en glipa och dessutom inte möjligt att montera badkarsblandaren.
Hur löser man detta?
OBS att det inte är monterat ännu, VS montören upptäckte detta i dag och lyfte det med mig och ansvarig projektledare. Jag är rädd att det blir en jobbig grej...
Jag sitter med samma dilemma, att badrumsrenoverarna inte fått till bockfixturen helt i vinkel. I mitt fall blir det då en glipa och dessutom inte möjligt att montera badkarsblandaren.
Hur löser man detta?
OBS att det inte är monterat ännu, VS montören upptäckte detta i dag och lyfte det med mig och ansvarig projektledare. Jag är rädd att det blir en jobbig grej...
Ping @Krilleman på ovan, har du råkat ut för detta och löst det?
Väggen är annars helt färdig med kakel och allt.
Väggen är annars helt färdig med kakel och allt.
Vi, jag och VS montören, är rätt så övertygade om att fixturen ligger dikt ann gips och plyfa. Därav mindre troligt att det går att räta upp utan att karva bort material från båda dessa skikten. Att göra det utan att påverka tätskiktet, det är frågan jag har att hantera. Lurigt när det kommer till risk för fuktskada efter som det är väldigt utsatt stället i badrummet.Krilleman skrev:
Klicka här för att svara