1 188 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Badrum - väggens överkant - tätning nödvändig?
Jag renoverar vårt badrum i vårt gamla hus. Saken är den att vi inte har en enda rak vinkel nånstans i hela huset. Dock har jag försökt räta upp någorlunda i badrummet för att vi ska ha kakel osv därinne (iaf på väggarna). Jag läste någonstans att det ska tätas med remsor även i överkant på väggarna i anslutningen mot taket. Det kommer ALDRIG gå i vårt hus eftersom jag har ett brädtak och dessutom går taket som en hängmatta (enda ytan som inte vi lyckats få rakt - då hade vi fått ta ut och byta takbjälkarna = aningen jobbigt).
MÅSTE man täta i överkanten på skivan eller kan det vara "öppet"?
Med "öppet" menar jag då att man självklart sätter väggskivan så tätt mot taket som det går och har en list där men det blir glipor bakom listen hur man än bär sig åt tror jag.
MÅSTE man täta i överkanten på skivan eller kan det vara "öppet"?
Med "öppet" menar jag då att man självklart sätter väggskivan så tätt mot taket som det går och har en list där men det blir glipor bakom listen hur man än bär sig åt tror jag.
Nej, jag är osäker. Jag läste i nån tråd här på forumet att nån satte tätremsor även mot taket och klabbade tätskikt där. Personligen tycker jag det vore bra att ha lite luftning där så ev kondens har nånstans att ta vägen fast tätar man kanske det inte kommer in nått där alls? Nä, jag fattar inte riktigt vad som är bäst så tips välkomnas förstås. 
Klicka här för att svara