Jag antar att de som kissar i duschen inte står och pinkar ner hela badrummet utan siktar mot brunnen. Och det vattnet dricker man ändå inte, så vad är problemet?

På Hem&villa-mässan såg jag en toalett som såg ut som en gammaldags telefonbänk som man hade i hallen förut. Det var alltså ett lågt bord i trä där man kunde öppna en stor lucka så kom toaletten fram. Tyvärr kommer jag inte ihåg märket på den, men det måste ju har varit någon sorts spa-serie. Det kanske kan vara en lösning?

Där jag är uppväxt i en familj med 6 personer hade vi som du tänk i källaren. Superbra, den som vill duscha ska inte behöva ta upp tiden för den som vill gå på toa. Jag kan inte minnas att jag eller mina syskon använde duschen som toa, så det tror jag inte är nåt problem. Folk kissade väl förr i världen också när man inte hade dusch.

Tack för alla tänkvärda åsikter. Efter fortsatt planerande och funderande kommer det nog bli en vettig kombination av det hela.

Det utrymmet som idag är tänkt som endast WC kommer istället göras något större och innehålla WC, handfat + dusch (och inte bara WC + handfat som ursprungligen tänkt). Det ovan nämnda badrummet (som är nästan 12 m2) kommer vi istället kombinera tvättstuga med en badrumsdel (avskiljt av en mellanvägg + glasdörr). Badrummet här kommer då innehålla badkar med dusch samt handfat och diverse förvaring.

På så sätt får vi två skiljda duschmöjligheter varav ett av dessa innehåller WC, istället för ett utrymme som är endast WC och ett som innehåller båda duscharna

pinebar skrev:
På Hem&villa-mässan såg jag en toalett som såg ut som en gammaldags telefonbänk som man hade i hallen förut. Det var alltså ett lågt bord i trä där man kunde öppna en stor lucka så kom toaletten fram. Tyvärr kommer jag inte ihåg märket på den, men det måste ju har varit någon sorts spa-serie. Det kanske kan vara en lösning?
Jo den var flått värre. Jag mins inte heller vem tillverkaren var men däremot mins jag priset... 41000kr :)

Ja pinka i duschen trodde jag alla gjorde ;) Är en befriande känsla, nästan som att pinka i basängen i simhallen..

T
BobbyEwing skrev:
Är en befriande känsla, nästan som att pinka i basängen i simhallen..
Fy fan, vad äckligt. Därför jag inte går och badar på badhus, eftersom det är en massa svin som urinerar i bassängen, mmmm......simma i urin är godis!

Hur jävla jobbigt är det att gå upp ur bassängen och uträtta sina behov på en toalett istället?

Ericc
tank77 skrev:
Fy fan, vad äckligt. Därför jag inte går och badar på badhus, eftersom det är en massa svin som urinerar i bassängen, mmmm......simma i urin är godis!

Hur jävla jobbigt är det att gå upp ur bassängen och uträtta sina behov på en toalett istället?
Tänk barnpool :)
Du får va glad så länge det bara är ettan som utförs.

Jag går heller inte på badhus, men jag har en fotvårtsnojja istället.

Ahh, allt vatten på hela jorden har vid något tillfälle befunnit sig i någon varelses blåsa, kan väl inte vara så farligt.

Ericc
BobbyEwing skrev:
Ahh, allt vatten på hela jorden har vid något tillfälle befunnit sig i någon varelses blåsa, kan väl inte vara så farligt.
Jaa och dessutom tre gånger ungefär. Usch!!

..och varje gång vi andas får vi i oss minst en molekyl som ingick i Julius Cesars sista andetag !

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.