7 885 läst ·
25 svar
8k läst
25 svar
Badrum utan toalettstol? Dumt?
Sida 1 av 2
I vårt nyinköpta hus kommer husets enda (åtminstone på ett bra tag framöver) badrum ligga i källaren, direkt bredvid detta kommer det ligga ett separat utrymme med WC/handfat. På vån 2 finns ytterligare ett WC. I badrummet tänkte vi endast ha handfat, badkar med dusch samt en duschkabin, dvs jag vill egentligen inte ha en toalettstol i detta utrymme. Dumt? Hur många här har skippat själva toastolen och bara kör ett renodlat badrum?
Oj, har ni barn? Hur många gånger händer det inte att man märker att man är kissnödig när man precis ska in i duschen, eller när man precis har börjat duscha. Jag hade nog inte gått på en sådan lösning, Tycker du ska fundera ordentligt innan du väljer bort en toalett i badrummet. Sen kanske ni får gäster och då är det smidigt att de har ett badrum om de stannar länge. Man kan ju få in magunfluensa i familjen, då är det jobbigt att bara ha en toalett i huset.
Jamen, om ni har en toalett vägg i vägg ska det väl inte vara något problem att ha bara dusch och bad.
Lite som ett hemmaspa, tänker du, eller?
Inte alls en opraktisk lösning, men jag hade nog skippat handfatet också och kört på bara dusch och bad.
//Daniel
Lite som ett hemmaspa, tänker du, eller?
Inte alls en opraktisk lösning, men jag hade nog skippat handfatet också och kört på bara dusch och bad.
//Daniel
Ja hemmaspa blir nog att ta i, men något i den stilen. Jag har svårt att se en toalettstol i rummet helt enkelt, rummet är ganska kvadratiskt och sen kommer jag behöva bila ner ganska rejält för att dra avlopp till toalett.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Med tanke på att du ska ha toalett separat vägg i vägg så kanske det vore ganska enkelt och praktiskt att dra in till en 3e stol i badrummet.
Lever man familjeliv känns det som att man inte får nog med toaletter och det är ju ingen fördyrande kostnad om man ändå ska fixa toalett vägg i vägg.
Dock menar du kanske att du inte vill ha den av estetiska skäl och då är det ju bara ditt eget beslut som gäller...
Lever man familjeliv känns det som att man inte får nog med toaletter och det är ju ingen fördyrande kostnad om man ändå ska fixa toalett vägg i vägg.
Dock menar du kanske att du inte vill ha den av estetiska skäl och då är det ju bara ditt eget beslut som gäller...
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det är ju just vattenplasket eller duschen som utlöser "kissreflexen" både hos barn och vuxna.
Inget badrum utan toalett, annars komer det att kissas i handfat eller badkar/dusch.
Det är vad jag tror.
//KoW
Inget badrum utan toalett, annars komer det att kissas i handfat eller badkar/dusch.
Det är vad jag tror.
//KoW
Medlem
· Västra Götaland
· 136 inlägg
I vårt 20-tals hus är det orginal med badrum för sig och toalett vägg i vägg. Så har vi det på övervåningen och på nedervåningen. Vi har haft det så i tio år och våra barn är idag 20, 18, 10 och 9.
Skulle inte vila ha det annorlunda. Skönt att få duscha och bada i fred, eller för den delen vara på toaletten utan att någon står o knackar och vill duscha.
Skulle inte vila ha det annorlunda. Skönt att få duscha och bada i fred, eller för den delen vara på toaletten utan att någon står o knackar och vill duscha.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg