Hej
Jag har anlitat en byggfirma som har väldigt bra rekommendation i reco och har säker vatten certifikat också. Men jag såg att de har dragit vatten rör till vägghängd toa via golvet. Är det ok ?
Jag har klistrat några bilder.
Jag har anlitat en byggfirma som har väldigt bra rekommendation i reco och har säker vatten certifikat också. Men jag såg att de har dragit vatten rör till vägghängd toa via golvet. Är det ok ?
Jag har klistrat några bilder.
Jag kan ha fel. Så här står det i Säker Vatten "I bad- eller duschrum ska inga rörgenomföringar finnas i golv med tätskikt förutom avlopp och golvbrunn. I plats för bad eller dusch får det endast finnas golvbrunn.".
Ser ut på dina bilder som att det även är dusch i rummet så då borde detta gälla. Kan det vara så att de gör någon inbyggnad av toaavlopp och vattengenomföring så att det räknas som ett apparatskåp? Skicka en bild till Säker Vatten och fråga.
Grattis till Loreen föresten!
Ser ut på dina bilder som att det även är dusch i rummet så då borde detta gälla. Kan det vara så att de gör någon inbyggnad av toaavlopp och vattengenomföring så att det räknas som ett apparatskåp? Skicka en bild till Säker Vatten och fråga.
Grattis till Loreen föresten!
Ska tätskiktet sitta utanpå inbyggnadsdelen? Om jag minns rätt är det okSPG skrev:
Jag skulle nog säga att det inte är godkänt, eftersom att väggen där vägg hängda vk ska vara ska ha en glippa längst ner så att man ser ifall det läcker. Det ska mynna ut på golvet i badrummet.
Klicka här för att svara






