862 läst ·
4 svar
862 läst
4 svar
Badrum renovering
Medlem
· Blekinge
· 12 229 inlägg
Förts: vill du ha grejerna där dom står nu?
Har du källare går det utmärkt och billigt att flytta toan, duschen mm med enkel rördragning underifrån.
Vad ska du ha för el? Var ska uttagen sitta? Extra kablar till spegelskåp, handdukstorkare, golvvärme, fläkt, taklampa eller spots? Tänk rakapparat, hårtork, tandbostladdare.
Var ska avloppet sitta? Mitt i duschen som är klassiskt men man står mitt i avloppet? Hörnavlopp eller vid väggen?
Hitta en firma som du har förtroende för. Finns många lycksökare.
Kakelplattor. Superstora (40x40 eller mer) och supersmå ger mer problem --> mer kostnader.
Fundera åka till utlandet för att handla. Där finns tiotusental kronor att spara.
Har du källare går det utmärkt och billigt att flytta toan, duschen mm med enkel rördragning underifrån.
Vad ska du ha för el? Var ska uttagen sitta? Extra kablar till spegelskåp, handdukstorkare, golvvärme, fläkt, taklampa eller spots? Tänk rakapparat, hårtork, tandbostladdare.
Var ska avloppet sitta? Mitt i duschen som är klassiskt men man står mitt i avloppet? Hörnavlopp eller vid väggen?
Kakelplattor. Superstora (40x40 eller mer) och supersmå ger mer problem --> mer kostnader.
Fundera åka till utlandet för att handla. Där finns tiotusental kronor att spara.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Svåraste, besvärligaste eller mest avancerade moment för en våtrums hantverkare?T Thomas_Blekinge skrev:Förts: vill du ha grejerna där dom står nu?
Medlem
· Blekinge
· 12 229 inlägg
Jag är ingen hantverkare. Diskussionsämnen brukar vara anslutning kakel till fönster/dörrar/tröskel. Att rörmokare kan ha sina egna lustiga idéer ser vi här på forum.
Det viktiga är att alltid komma överens innan, helst i skrift eller med någon som hör på.
Det viktiga är att alltid komma överens innan, helst i skrift eller med någon som hör på.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
En bra början kan ju vara att gå igenom de badrumsartiklar som byggahus har: https://www.byggahus.se/tagg/badrum
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden