121 135 läst ·
580 svar
121k läst
580 svar
Badrum och lägenhetsbygge
Hoppade badrummet idag och gjorde klart för eps gjutning imorgon fm, räknar med 1 pall 21 säck men vi får se hur mycket det går åt... har en till pall för säkerhets skull 
Ser ni nåt fel så hojta till, alla väggar ska reglas ut med 45x70 och osb +gips
Lite fundersam på rören till vänster om man kan göra så, tänkte inte på att jag behöver 2 element i rummet så jag drog bara 2 rör...
Kan man splitta i väggen eller vid kopplet på nåt vi?
Rummet blir ca 40kvm, kök och vardagsrum i ett.
Ser ni nåt fel så hojta till, alla väggar ska reglas ut med 45x70 och osb +gips
Lite fundersam på rören till vänster om man kan göra så, tänkte inte på att jag behöver 2 element i rummet så jag drog bara 2 rör...
Kan man splitta i väggen eller vid kopplet på nåt vi?
Rummet blir ca 40kvm, kök och vardagsrum i ett.
Så jäkla nöjd nu för de flesta så är det bara ett spacklat golv men för mig är det nästan en milstolpe.... nåt jag har väntat länge på att hinna med, blir ett helt annat rum när man får in ett golv.
Tyvärr så är det bara halva rummet gjort för på andra halvan så står det grejer tillförbannelse, det ska nu flyttas över och plockas bort till ett annat rum sen blir det resten av golvet men det är nog först till hösten...
Tyvärr så är det bara halva rummet gjort för på andra halvan så står det grejer tillförbannelse, det ska nu flyttas över och plockas bort till ett annat rum sen blir det resten av golvet men det är nog först till hösten...
Jag ska spackla en gång till så jag ligger några mm under färdigt golv nu, blir svårt att få det bra direkt när man dels ska upp 15-25mm i höjd och är själv.
Nu har jag ett bra golv att utgå ifrån och kan om jag vill börja regla upp väggar innan jag gör sista finspacklingen, den kommer jag att piggrolla så det blir helt plant
Nu har jag ett bra golv att utgå ifrån och kan om jag vill börja regla upp väggar innan jag gör sista finspacklingen, den kommer jag att piggrolla så det blir helt plant
Väggarna fogade idag, hoppas rörmokaren har tid till veckan, måste få in ny matning till badrummet.
Ska måla tak imorgon och ev lägga i de sista bitarna golv så jag kan foga det med...
Gjorde en lite fuskis och fogade där toan ska stå så kan jag limma den imorgon också
Ska måla tak imorgon och ev lägga i de sista bitarna golv så jag kan foga det med...
Gjorde en lite fuskis och fogade där toan ska stå så kan jag limma den imorgon också
Funderade länge på om jag skulle ha silvergrå eller antracit på fiskbensmönstret, blev antracit till slut.
Tror den mörkar något när den torkat, tror det blir bra...?
Elektrikern ska dit å kika imorgon och kopplar väl ihop nästa vecka kan jag tro
Tror den mörkar något när den torkat, tror det blir bra...?
Elektrikern ska dit å kika imorgon och kopplar väl ihop nästa vecka kan jag tro