Har iaf börjat lägga lite golv nu... glömde tyvärr vinkelslipen så jag får pyssla i runt brunnen och i hörnet till helgen (kanske :) )

• Delvis lagt klinkergolv runt brunnen i ett badrum med väggkakel, väntar på att skära till kakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I stort sett klart, blir å lägga i bitarna som fattas och sen foga.
Lite osäker på om jag ska ha svart fog på väggen med fiskben och silvergrå på dom andra.... golvet blir nog svart

• Delvis lagt klinkergolv möter en vit kaklad vägg i fiskbensmönster, några plattor och fog saknas.
    Skapa konto
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Kör grå fog även på fiskbensväggen. Det är min rekommendation. Fogarna kommer synas tydligt nog. Häftigt att bryta av med ett annat mönster. :)

• Gilla
tank77
  • Laddar…
Hoppade badrummet idag och gjorde klart för eps gjutning imorgon fm, räknar med 1 pall 21 säck men vi får se hur mycket det går åt... har en till pall för säkerhets skull :)

Ser ni nåt fel så hojta till, alla väggar ska reglas ut med 45x70 och osb +gips

Lite fundersam på rören till vänster om man kan göra så, tänkte inte på att jag behöver 2 element i rummet så jag drog bara 2 rör...
Kan man splitta i väggen eller vid kopplet på nåt vi?

Rummet blir ca 40kvm, kök och vardagsrum i ett.

• Rum förberett för gjutning med synliga rör och kablar på ett betonggolv.
    Skapa konto
Klacken till höger är så pass hög så där blir det bara flytspackel, annars så är det varierande från ca 11cm till 3cm tror laser linjen syns lite på bilden

Gick fint de där, 3tim tog det på en man 25 säck

• Nyjuten cementgolv i rum med en synlig skarvlinje och byggmaterial längs väggarna.
    Skapa konto
  • Gilla
alishami
  • Laddar…
Flytspackling imorgon vid 08, 500-600kg, borde ta 1timme eller 2.
Hoppas hinna foga badrummet också men det kommer väl nåt iväg kan jag tro... :/

• Gilla
Jarlingar
  • Laddar…
Så jäkla nöjd nu för de flesta så är det bara ett spacklat golv men för mig är det nästan en milstolpe.... nåt jag har väntat länge på att hinna med, blir ett helt annat rum när man får in ett golv.
Tyvärr så är det bara halva rummet gjort för på andra halvan så står det grejer tillförbannelse, det ska nu flyttas över och plockas bort till ett annat rum sen blir det resten av golvet men det är nog först till hösten...

• 20170611_112544.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
tobbbias och 5 till
  • Laddar…
Tjusigt! Spacklade du ensam eller hade du hantlangare? Hur blandar man så mycket spackel på en gång, finns det speciella blandare för spackel?

Jag var ensam, blandar en säck i taget tycker det är enklast, blir nog tungt med 1 säck ca 32kg med hink.

Ok! Som jag gjorde den enda gång jag flytspacklat :)

Fast det var nog knappt två kvadrat, hade fullt sjå ändå! Hade nog två hinkar vill jag minnas, och en hantlangare som hela tiden blandade.

Jag ska spackla en gång till så jag ligger några mm under färdigt golv nu, blir svårt att få det bra direkt när man dels ska upp 15-25mm i höjd och är själv.
Nu har jag ett bra golv att utgå ifrån och kan om jag vill börja regla upp väggar innan jag gör sista finspacklingen, den kommer jag att piggrolla så det blir helt plant

Väggarna fogade idag, hoppas rörmokaren har tid till veckan, måste få in ny matning till badrummet.
Ska måla tak imorgon och ev lägga i de sista bitarna golv så jag kan foga det med...
Gjorde en lite fuskis och fogade där toan ska stå så kan jag limma den imorgon också

• Kaklade väggar med fog i vitton och synliga rörstumpar i renoverat badrum.
    Skapa konto
  • Gilla
Chipen och 2 till
  • Laddar…
Funderade länge på om jag skulle ha silvergrå eller antracit på fiskbensmönstret, blev antracit till slut.

Tror den mörkar något när den torkat, tror det blir bra...?

Elektrikern ska dit å kika imorgon och kopplar väl ihop nästa vecka kan jag tro

• Kakel i fiskbensmönster i antracit och vita väggar i en byggmiljö, med omärkt golvyta och kablar.
    Skapa konto
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Ja, eftersom syftet väl är att fiskbensmönstret ska synas så ska ju fogen vara mörk.

• Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.