122 026 läst ·
580 svar
122k läst
580 svar
Badrum och lägenhetsbygge
Vet inte hur man löser elen...
Nu sitter det ju ett perilexuttag men det är vanliga 220v stickproppar till både kyl och frys
Ser ju lite taffligt ut med en övergång från 3fas till 3*220v hängandes under där 😄
Nu sitter det ju ett perilexuttag men det är vanliga 220v stickproppar till både kyl och frys
Ser ju lite taffligt ut med en övergång från 3fas till 3*220v hängandes under där 😄
Nu fattas det 2 kolfilter och ett blindlock på ett eluttag så jag kan väl säga att det är klart nu va? 🙂
Får duga som övernattningsrum några dagar i veckan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Får duga som övernattningsrum några dagar i veckan
Började bygga en altan där det blev stopp efter golvet var klart, men det skulle ju naturligtvis vara både räcken och tak
Fick ett litet ryck och fick upp stolparna till taket här om dagen
Tänkte göra kryss som räcke.
Nu är det 2515mm mellan stolparna och det blir ju väldigt långa kryss 🙂
Överkant på överliggaren tänkte jag köra på 900mm ungefär, frågan är om jag ska sätta en eller två korta stolpar mellan dom långa för att det ska se bra ut?
Höjden på kryssen blir ju 900-45 = 855 sen vill man väl ha öppet under 100mm kanske?
Så jag lutar åt två stolpar mellan varje, då får man kryssen ungefär 800 breda och 750 höga
Tankar? Annan modell av staket?
Fick ett litet ryck och fick upp stolparna till taket här om dagen
Logga in
Skapa konto
Tänkte göra kryss som räcke.
Nu är det 2515mm mellan stolparna och det blir ju väldigt långa kryss 🙂
Överkant på överliggaren tänkte jag köra på 900mm ungefär, frågan är om jag ska sätta en eller två korta stolpar mellan dom långa för att det ska se bra ut?
Höjden på kryssen blir ju 900-45 = 855 sen vill man väl ha öppet under 100mm kanske?
Så jag lutar åt två stolpar mellan varje, då får man kryssen ungefär 800 breda och 750 höga
Tankar? Annan modell av staket?
Nja, här är det väl så med bef hyresgäst men dom kommer nog inte klaga på hyreshöjning till nyår om dom fått en uteplats.Jarlingar skrev:
Andra huset jag har där har jag sagt att den dagen altanen är klar så höjs hyran med x kronor/mån
Sen bor jag på ett ställe där många hyresvärdar slås om ett mindre antal hyresgäster (om man räknar bort dom man inte vill ha dit) så då får man göra det man kan för att ha trevliga lägenheter.
Men visst kunde man säkert lägga pengar på nåt vettigare 😄
Började dagen med att sätta upp en limträbalk i andra huset.
Sen fortsatte jag på altanen, aldrig gjort kryss staket förut, inte ens googlat hur man ska göra.
Men blev skapligt nöjd
Första försöket blev så här
Det blev bakläxa så fick göra om
Sågade fel på iaf 4-5 reglar som naturligtvis är för korta så får bli en tur och köpa mer reglar ☹️
Gjorde hälften sen var det dax att ge sig
Som sagt första gången...
Den nedre regeln skulle nog varit upp några 3-7cm kanske men nu är facken samma storlek i höjd och bredd
Sen fortsatte jag på altanen, aldrig gjort kryss staket förut, inte ens googlat hur man ska göra.
Men blev skapligt nöjd
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sågade fel på iaf 4-5 reglar som naturligtvis är för korta så får bli en tur och köpa mer reglar ☹️
Logga in
Skapa konto
Den nedre regeln skulle nog varit upp några 3-7cm kanske men nu är facken samma storlek i höjd och bredd
Problemet med dessa kryss, gör att det samlas skit nertil vid stolparna och där blir fukt/väta kvar och då ruttnar stolparna. Har gjort samma som du och upptäckt det efter några år. Men satta som en bräda för skönheten skull, både på insida/utsida. Blev som en liten bassäng där. Nu har du ingen bräda på in och utsida stolparna, så det kanske klarar sig och går att borsta bort skiten som samlas där.nino skrev:
Började dagen med att sätta upp en limträbalk i andra huset.
Men blev skapligt nöjd
[bild]
[bild]
[bild]
Ja det har du rätt i... Nu är det iof tryckimpregnerat men det håller ju inte heller så längeJ jonaserik skrev:Problemet med dessa kryss, gör att det samlas skit nertil vid stolparna och där blir fukt/väta kvar och då ruttnar stolparna. Har gjort samma som du och upptäckt det efter några år. Men satta som en bräda för skönheten skull, både på insida/utsida. Blev som en liten bassäng där. Nu har du ingen bräda på in och utsida stolparna, så det kanske klarar sig och går att borsta bort skiten som samlas där.
Kapade och målade lite takreglar, när det var klart så har jag antingen varit upptagen eller så har det regnat...
Hösten/vinterns första dag med minus så var det dax att få dit dom så klart.
Dom låg ivägen i garaget så lika bra att få dit dom då det iaf inte regnade
Till våren? så blir det plasttak och lite mer staket
Hösten/vinterns första dag med minus så var det dax att få dit dom så klart.
Dom låg ivägen i garaget så lika bra att få dit dom då det iaf inte regnade
Logga in
Skapa konto
Till våren? så blir det plasttak och lite mer staket
Klicka här för att svara