Hej,
har köpt lgh med badrum 3 kvm som renoverades 2005, har inga papper på vad de gjorde, hantverkaren svarar att han inte minns men att han troligen använde ett vätskebaserat tätskikt antagligen Schönox
badrummet är kaklat o har klinkergolv o duschhörna
det ser helt ok ut men jag har ju ingen aning, någon som vet hållbarhet på tätskiktet o vad ett nytt badrum på 3 kvm skulle gå på ca. Gärna tips på bra hantverkare
🙏😊
har köpt lgh med badrum 3 kvm som renoverades 2005, har inga papper på vad de gjorde, hantverkaren svarar att han inte minns men att han troligen använde ett vätskebaserat tätskikt antagligen Schönox
badrummet är kaklat o har klinkergolv o duschhörna
det ser helt ok ut men jag har ju ingen aning, någon som vet hållbarhet på tätskiktet o vad ett nytt badrum på 3 kvm skulle gå på ca. Gärna tips på bra hantverkare
🙏😊
jag ska fixa massor med annat i lgh så jag vill helst renovera allt på en gång,
inte att badrummet måste fixas om 2 år tex, så därför undrar jag hur länge det håller normalt sett
jag har inte tillträde än, har ingen bild på golvbrunnen men den är bytt 2005
under är det källarförråd
inte att badrummet måste fixas om 2 år tex, så därför undrar jag hur länge det håller normalt sett
jag har inte tillträde än, har ingen bild på golvbrunnen men den är bytt 2005
under är det källarförråd
Framförallt så är det så att vätskebasersde tätskikt är det inget fel på utan det var bara väldigt lätt att fuska. Generellt, utan att vara partisk, så använder schönox så fuskades det mindre då det alltid var en mer high end produkt och inte lika tillgänglig som andra tätskikt
ok han var inte säker på att det var den han användeA atomlab skrev:
men det låter ju lite lovande iaf
2005 är ju sista året med vätskebaserade tätskikt. D v s producenterna hade fått ordning på produkterna då och man hade förstått hur man fick golv och väggar stabila. Det är inte som på 90-talet när det penslades tunnskiktsdisperation på gungade gipsskivor.
Så trivs ni med badrummet i övrigt finns ingen anledning av renovera.
Så trivs ni med badrummet i övrigt finns ingen anledning av renovera.
Tätskiktet lär hålla längre än t ex golvbrunnen i plast (som ju så småningom kommer att spricka eller vars manschett kommer att göra det) eller kaklet och dess fogar som kommer att blå tråkigare och tråkigare. Så att renovera p g a tätskiktet kan inte vara en utgångspunkt.B Miiia skrev:
Klicka här för att svara

