19 927 läst ·
82 svar
20k läst
82 svar
Badrum med våtrumsmatta, for dummies
Om jag ska våga mig på en gissning så tolkar jag det som att man inte ska spackla väggen hela vägen dikt an mot golvet för att undvika att rörelser drar sönder spacklet? (Så man lägger ett fogsvansblad emellan.)
EDIT: Men samtidigt så ska man väl inte ställa gipsen direkt på golvvspånet, så det hela borde då inte vara ett problem om man bara spacklar på gipset och inte i glipan...
EDIT: Men samtidigt så ska man väl inte ställa gipsen direkt på golvvspånet, så det hela borde då inte vara ett problem om man bara spacklar på gipset och inte i glipan...
Redigerat:
Ursäkta, autokorrelation!
Fogband, ser ut typ som sylltätning.
Det är en 5mm tjock 50mm bred skumplast med klister ena sidan som du tejpar upp på väggen för rörelsen skull i trägolvet unders!
Fogband, ser ut typ som sylltätning.
Det är en 5mm tjock 50mm bred skumplast med klister ena sidan som du tejpar upp på väggen för rörelsen skull i trägolvet unders!
Mikael_L skrev:
L Lutte skrev:Vårat är 5,6kvm och jag har räknat med att klara mig på 50' allt som allt. Men då kommer jag göra allt själv förutom matta och spackling.
Vi kommer inte sätta in något utöver rena standard saker då vi enbart renoverar för att det ska vara mer lättsålt
Fick en offert på matta som gick på 24' efter rot vilket är lite väl tilltaget enligt mig då mattan kostar ca 7' om jag köper den och spackel går på ca 2' så det är iaf 14' i arbete efter rot.
Vilket borde ge kring 30h arbete.
OK, nu förstår inte jag. Exakt var på väggen ska denna tejpas menar du? Har du en länk till produkten?E Eriked skrev:
Klicka här för att svara