Hej!
Jag har planer på att bygga ett badrum i ena kattvinden. Tänker göra det enkelt men vill ha badkar och eventuellt tvättmaskin o VVB.

Det har funnits ett fönster tidigare som togs bort vid tilläggsisolering (inritat i skissen), vet inte om man ska ta upp det igen. Skulle kanske vara mysigt när man badar men försämrar fuktskyddet och fördyrar avsevärt..

Antingen får man ha badkaret på tvärsen längst in, så att man kan duscha stående i badkaret. Eller så kör man separat dusch längst in till höger och badkaret längs med snedväggen.

Bakom innerväggen (till höger) är det kök med vatten och tillfälligt avlopp som jag tänkte göra om. Där finns även en genomföring för köksfläkten som man kanske kan dela med basrummet!?

Jag kommer hålla detta så ekonomiskt som möjligt. Tänker plastmatta, ev utan golvvärme.

Sedan är frågan vad man ska göra med väggarna, de är ganska taffligt gipsade på ojämnt underlag.
Oinredd vind med trägolv och vita snedtak, möjlig plats för planerat badrumsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Handritad skiss av planlösning för badrum på kattvind med mått och föreslagen placering för fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

OBS Väggen med dörren på är ej byggd, därav max 2,60 men skulle även kunna sättas till 3,00 om det kniper!

Redigerat:
Hur går de med projektet ?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.