Vårt badrum får sig en genomkörare. Funderar på isoleringen.det är väl lika bra att byta ut den. Rätt mkt glipor etc. Innanför finns ett tomrum mot yttertaket. Typ kattvind fast utan åtkomst.
innanför den väggen under snedtaket
ytterväggen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
"tommrum mot yttertaket" det är inte luftspalten du menar väl?
Precis.det är ett inbyggt förseglat utrymme. Tidigt 90-tal har de kört ner skivor med isolering uppifrån vinden. De ligger dikt an mot taksponten så finns ingen luftspalt. Har kollat in under och inga tendenser till fuktproblem så låter det nog vara utan luftspalt.Norrhyttan skrev:
Klicka här för att svara

