S
M Mackan Mack skrev:
Det är en bostadsrätt.
Nope, golvbrunnen hos mina grannar fungerar normalt…

Vet verkligen inte vad det är som sker.
Ok. Du skulle kunna snacka med styrelsen och höra vad de säger. Sannolikt behöver detta spolas och då kommer en bil med högtryck och löser detta.

Tyvärr så kommer nog detta falla på din räkning om det visar sig att det är stopp från dig till föreningens stam.
 
  • Gilla
Kardan79
  • Laddar…
S Sthlm_ skrev:
Som man brukar säga. Någon gång ska bägaren rinna över. Sannolikt har det byggts upp under lång tid. Ta dit någon som får spola avloppet.
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Menar rören i golvet, går de ner i källaren så du kan se rören synligt ?
 
S
Kan du använda andra handfat som går via andra rör tills imorgon så är det nog mycket billigare att ta in en spolfirma en vardag kontra jour idag.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
S Sthlm_ skrev:
Ok. Du skulle kunna snacka med styrelsen och höra vad de säger. Sannolikt behöver detta spolas och då kommer en bil med högtryck och löser detta.

Tyvärr så kommer nog detta falla på din räkning om det visar sig att det är stopp från dig till föreningens stam.
🙁
 
  • Arg
Sthlm_
  • Laddar…
Unikt namn
Ibland har föreningen en given spolfirma/fastighetsskötare/driftiggranne som kontaktas för att lösa stopp i rören.

Vill du prova åtgärda själv låna eller köp en rörrensare från biltema eller clas olsson.
 
  • Gilla
Mackan Mack
  • Laddar…
Finns ju lite olika sätt som involverar kokande vatten, diskmedel, bakpulver, ättika etc men det beror på vad stoppet är orsakat av. Googla och testa. Annars har du nog fått svar i tråden.
 
  • Gilla
KateVN
  • Laddar…
J_P_K J_P_K skrev:
Finns ju lite olika sätt som involverar kokande vatten, diskmedel, bakpulver, ättika etc men det beror på vad stoppet är orsakat av. Googla och testa. Annars har du nog fått svar i tråden.
Tack. Kan man se problemet här i videon kanske?
 
S
M Mackan Mack skrev:
Tack. Kan man se problemet här i videon kanske?
Nej.. sannolikt så är det någon böj någonstans under ditt golv där det samlats smuts under lång tid som byggt upp detta stopp…

Edit, stavfel :(
 
  • Gilla
KateVN och 1 till
  • Laddar…
S Sthlm_ skrev:
Nej.. sannolikt så är det någon böj någonstans under ditt golv där det samlats smuts under lång tid som byggt upp detta stopp…

Edit, stavfel :(
Kommer man behöva renovera bort hela golvet för det?

Vad tror du det kommer kosta?
 
M Mackan Mack skrev:
Kommer man behöva renovera bort hela golvet för det?

Vad tror du det kommer kosta?
Det bör du inte behöva göra.
Skulle tippa på mellan 1500-3000 kr
 
  • Gilla
Kardan79 och 1 till
  • Laddar…
W whak skrev:
Det bör du inte behöva göra.
Skulle tippa på mellan 1500-3000 kr
Tack! Vad är det arbetet heter/vad är det som ska göras i golvbrunnen? Så jag vet vad jag ska säga till fastighetsskötaren :)
 
Tryck i mycket yes diskmedel , varmt vatten men ej kokande , kolla hur de blir
 
  • Gilla
KateVN och 4 till
  • Laddar…
S
Yes, som whak skriver. Det är inte speciellt dyrt. Ingen rörmokare krävs i detta skede utan den är en spolbil och detta går fort. Ett par tusen. Tråkiga pengar men det är vad det är.

Men kan oavsett vara bra att prata med styrelsen för att höra vad de säger.
 
  • Gilla
Kardan79 och 2 till
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
Tryck i mycket yes diskmedel , varmt vatten men ej kokande , kolla hur de blir
Kommer vattnet inte komma upp igen?
Vill man inte få upp smutsen istället för att trycka ner det?
 
S
M Mackan Mack skrev:
Kommer vattnet inte komma upp igen?
Vill man inte få upp smutsen istället för att trycka ner det?
Det spolas ner i huvudstammen som är mycket större än dina rör och sen går det vidare ut till ett avloppsreningsverk… så detta kommer inte plockas upp.
 
  • Gilla
KateVN och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.