Hej,

Jag undrar om det är ok att man ställer in ett badkar i badrum och sen inte kopplar detta till en brunn?

Vattnet släpps rakt ut på golvet i badrummet och sedan rinner ner i duschens brunn eller om man får hjälpa till med en skrapa.

Tycker att det måste finnas vatten kvar under badkaret som man inte kommer åt och det kan inte vara bra för golvet i badrummet.

Jag har aldrig varit med om liknande och tycker det ringer illa i mina öron.

Lägenheten är från 2011 och jag vet inte hur länge badkaret varit på plats.
 
Tja, det är väl inte kutym, men å andra sidan ska ju golvet tåla vatten .... ;)

Är det plastmatta eller klinkers? Det är väl inte värre än att sätta på ett rör så vattnet leds ner i brunnen om du är orolig...
 
Det är klinkers på golvet.

Min fundering var om det påverkar badrummet negativt på något sett?
 
Tja, det är väl om vattnet kan rinna ut ur badrummet.. Golvet tar ingen skada av att bli blött nån gång ibland, om det är rätt gjort såklart...
 
Det normala är ju att dra ett rör eller en slang från badkarets utlopp till brunnen. Har man plastgolv och bra fall är det ingen fara att bara låta det rinna ut, men har man klinker blir det ju gärna kvarstående fukt i klinkern under badkaret, vilket kan ge otrevliga effekter i kombination med damm och annat.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Jag antar att du vill möblera och slippa fula rör längs golv Kan du inte ta en flexibel slang som du drar till golvbrunn vid tömning och annars puttar in under badkaret?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.