Ja vi satte in badkaret och plockade undan den nedre laven, har bort den hela tiden förutom om det ska bastas, den vilar på den övre laven annars.

Ja jag har spånat på ett ihopfällbart badkar i plast som kunde stuvad in under lavarna. Isåfall får man koppla på bastuaggregatets avlopp o dra slang från blandaren från duschen.
Men plastbackar bredvid bastuaggregatet låter lite risky i min värld. Även om man har säkerhetsspärrar på aggregatet. En annan risk är att man drar sig för att basta om man ska mecka bort grejerna samt tillbaka. Plus att dessa inte är avsedda för kids.

testade att översätta o googla på finska
Lyckades hitta ett projekt.
Lättöppnat o säkert, badkar med blandare osv. Står inget om avlopp men det omnämns att laven är arbetshöjd för tvätt så de körde nog rätt hög lav gissar jag. https://www.suomela.fi/kylpyhuone-wckylpyammeetamme-saunaan-43326/

jag hade tänkt ha två lavar så då blir det ju klurigare att få ihop öppningsbart på ett vettigt sätt. Men det kanske duger att ha nedre laven som ”snedtak” man kommer ju inte stå där i mer än om man råkar vara en busig liten unge

Lösa lavar kan bli tungt, skavda kanter o annat tänker jag.

• Inbyggt badkar med träpaneler och bastulavar, tillsammans med blandare och bastutillbehör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vårt är inte så proffsigt... Extra lång duschslang för att få dit vatten.

Vintagestil badkar med lång duschslang i ett trärums hörn, röda lådor under för vedförvaring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

De röda häckarna förvarar vi ved i annars

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.