Vi håller på att renovera ett större badrum i vårt hus och planerar att köpa ett hörnbadkar. Har tittat runt lite och hittat Svenska badrumsinredningar som verkade prisvärda men anar ugglor i mossen när vvs-företaget vi anlitar inte hört talas om dem.

Någon som har erfarenhet av att köpa av dem?
 
Hej
Vad härligt med ett stort badrum och mysigt med ett stort badkar. :)

Men företaget Svenska Badrumsinredningar verkar ju bara sälja via återförsäljare?
http://www.svenskabadrumsinredningar.se/af.html
Så det är nog svårt att få synpunkter från privatpersoner som köpt från dem...?

Vad gäller företaget så verkar killarna i alla fall vara driftiga. De har registrerat ett antal olika bolag. Till exempel:
http://www.ratsit.se/5565166419-Boanas_Trading_Invest_AB
http://www.ratsit.se/5567355051-Svenska_Energilampor_AB
http://www.ratsit.se/5565593463-MM_Karlssons_Plastprodukter_AB

Men kanske tänjer de en aning på lagar och regler i sin iver att göra affärer?
http://www.dt.se/nyheter/falun/1.5573806-fragetecken-kring-konkursutforsaljning

Hur som helst, om inte VVS-företaget ni har valt är återförsäljare för Svenska badrumsinredningar så antar jag att ni får välja en annan leverantör av badkar.

Lycka till med renoveringen och hoppas ni får många sköna bad! :)
 
Tack för svaret! Tänkte inte på att de bara säljer via återförsäljare :) Men kanske någon hade erfarenhet av produkterna iaf. Ju mer vi har funderat på det, desto tveksammare har vi blivit, och länkarna du bifogade gjorde oss inte mindre skeptiska... Så det får nog bli ett annat märke!


ajonoh skrev:
Hej
Vad härligt med ett stort badrum och mysigt med ett stort badkar. :)

Men företaget Svenska Badrumsinredningar verkar ju bara sälja via återförsäljare?
[länk]
Så det är nog svårt att få synpunkter från privatpersoner som köpt från dem...?

Vad gäller företaget så verkar killarna i alla fall vara driftiga. De har registrerat ett antal olika bolag. Till exempel:
[länk]
[länk]
[länk]

Men kanske tänjer de en aning på lagar och regler i sin iver att göra affärer?
[länk]

Hur som helst, om inte VVS-företaget ni har valt är återförsäljare för Svenska badrumsinredningar så antar jag att ni får välja en annan leverantör av badkar.

Lycka till med renoveringen och hoppas ni får många sköna bad! :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.