Hejsan

Jag är på jakt efter avtagbara ben (700mm) till vanliga bord, men har lite svårt att hitta prisvärda såna.
Hittat lite på bauhaus, men de vill ha 200-300kr/st och jag hade bara tänkt att ha det till partybord och långbord (främst utomhus vid fest) - och då blir det lite dyrt :S

Någon som vet vart kan hitta bra och prisvärda (<100kr st) någonstans?
Eller kanske tips på hur man lätt kan tillverka sådana :P

Jag har ett par gamla från IKEA som är kanon, men de verkar inte sälja dem längre:

Mvh
Mikael

ben1.jpg
ben2.jpg

Jag tror att dom kromade jag har hemma är från IKEA från för jättelänge sedan. Det var iaf länge sedan dom hade kromade men det här borde vara vad du letar efter.

Kanon - trodde inte de var "skruvbara", men nu när jag kollar på monteringsanvisningarna så är de ju det. Precis vad jag behöver, tack :D

//Micke

Det där var ju helt ofattbart billigt! 30:-/st!!! Ska köpa 10-12 st nästa gång jag passerar IKEA.

vojma skrev:
Det där var ju helt ofattbart billigt! 30:-/st!!! Ska köpa 10-12 st nästa gång jag passerar IKEA.
Det finns ju en viss risk att det smakar efter vad det kostar... Men, jo, IKEA är löjligt billiga ibland.

Ja de är nog inte lika stabila som de gamla förkromade benen, de är ruggigt bra faktiskt.
Men för det priset kan man ju ha ett par extra liggandes i förrådet ;)

Jag har Curry-ben på ett antal bordsskivor hemma och de ser precis ut som på bilderna i första inlägget.

Curry-benen är både prisvärda och skapligt stabila. Har fem bordsskivor med dem hemma. Bra när man ska ha fest!

Ja tackar för tipsen - det blir ett gäng curry-ben, precis som på bilden ja :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.